Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

کشت 22 هزار هکتار سیب زمینی در اراضی استان همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تحت کشت محصول سیب زمینی قرار دارد.

کشت 22 هزار هکتار سیب زمینی در  اراضی استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، منصور رضوانی جلال در گردهمایی تولیدکنندگان سیب زمینی بذری استان همدان که توسط شرکت تعاونی سیب زمینی کاران بهار برگزار شد، ادامه داد: میزان تولید سیب زمینی در استان در سال جاری نیز در حدود 980 هزار تن بوده است.

رضوانی جلال، افزود: افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک از مهمترین برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان همدان است بنابراین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید بذر در راستای افزایش تولید علی‌رغم کاهش سطح کشت حرکت می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی دارای رسالت مهم تامین امنیت غذایی در سطح کشور است که تولید سیب زمینی به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک از مصادیق این امر محسوب می‌شود.

رضوانی جلال یادآور شد: تولید بذر سالم با بهره‌وری بالا، افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال فناوری‌های نوین به مزارع از مهمترین عوامل افزایش بهره‌وری محصول سیب زمینی محسوب می‌شوند.

در ادامه این همایش مجید ریحانی، مدیرعامل شرکت تعاونی سیب زمینی کاران بهار با اشاره به موانع تولید سیب زمینی بذری گفت: واردات سیب زمینی بذری و کمبود اراضی ایزوله برای کشت بذر سیب زمینی از مهمترین مشکلات در این بخش محسوب می‌شوند.

ریحانی افزود: این شرکت تعاونی با عضویت سه هزار و 300 نفر در شهرستان بهار سالانه بیش از دو هزار تن سیب زمینی بذری تولید می‌کند.

او بیان کرد: کشاورزان پیشرو در عرصه تولید سیب زمینی می‌توانند با انتقال تجربیات در افزایش بهره‌وری در این بخش گام بردارند که این مهم با همت تعاونی محقق می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید