Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی صادرات محور باعث رونق اقتصاد می‌شود

استاندار اردبیل گفت: این استان در تولید محصولات کشاورزی جزو یکی از 4 استان برتر کشوراست.

کشاورزی صادرات محور باعث رونق اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، اکبر بهنامجو که در آئین تجلیل از کشاورزان و تولید کنندگان برتربخش کشاورزی استان در جمع تولیدکنندگان و کشاورزان برتر، مسئولان و کارشناسان در سالن اجتماعات این سازمان  سخن می‌گفت، افزود: بخش کشاورزی با توجه به شرایط کنونی، ارزش و اهمیت خود را در تامین مایحتاج موادغذایی و برقراری امنیت غذایی بیش از پیش نشان می‌دهد .

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مولفه‌هایی که می‌تواند با عث افزایش توان بخش کشاورزی و پویایی آن بشود این است که به صادرات مازاد محصولات غذایی به کشورهای دیگر بیش از پیش اهمیت دهیم. کشاورزی صادرات محور می‌تواند باعث رونق و تولید در بخش کشاورزی بشود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم بخش کشاورزی در این است که در تامین مواد اولیه به هیچ وجه وابسته به واردات از کشورهای بیگانه نیست و تمامی مواد اولیه بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود فلذا این بخش می‌بایست در زمینه تولید و ایجاد اشتغال و بکارگیری جوانان تحصیل کرذه جویای کار بسیار موفق عمل کند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات کشاورزی جزو یکی از 4 استان برتر کشوری است که قطعا با تولید محصولات اراضی پایاب سد خداآفرین نیز بیش از پیش به میزان محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد و خود را به عنوان یکی از استان‌های برتر کشوری در بخش کشاوری مطرح خواهد کرد .

بهنام جو در ادامه سخنان خود افزود: یکی از لازمه‌های ترقی و پیشرفت در بخش کشاورزی  این است که از فسادپذیری محصولات کشاورزی و دورریخت آنها جلوگیری کنیم. بهترین راه در تحقق این اهداف گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است. این صنایع ضمن ایجاد اشتغال و کارآفرینی مدت ماندگاری محصولات کشاورزی و ارزش افزوده آن را بالا برده و باعث رونق بخش اقتصا می‌شوند. ما تمامی و سعی واهتمام خود را در راستای حمایت از سرمایه‌گذارانی که در صنایع تبدیلی و تکمیلی قدم بردارند خواهیم کرد.

درپایان این مراسم از تعداد 58 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر استانی در زمینه‌های مختلف کشاورزی به عنوان کشاورزان برتر استانی تجلیل شد که 4 نفر از آنها در سطح ملی مورد تجلیل قرار گرفتند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید