Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:

اعتبارات توسعه، احیای جنگل‌ها و مراتع تخصیص یافت

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: اعتبارات آبخیزداری سال‌جاری از محل صندوق توسعه ملی در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اعتبارات توسعه، احیای جنگل‌ها و مراتع تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، اسفندیار خزائی، افزود: تعامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در کمیسیون رفع تداخلات با مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی بی‌نظیر است و انصافاً از زمان تشکیل این کمیسیون، بسیاری از مشکلات مردم مرتفع و ارباب رجوع از بلاتکلیفی درآمده‌اند.

اوگفت:تخصیص16 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری استان نشان از اهمیت موضوع آب وآبخیزداری است.

خزائی بیان کرد: میزان اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سال‌جاری در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سابقه وبی‌بدیل بود که با تاکیدات مقام معظم رهبری  وپیگیری معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور تخصیص این اعتبارات محقق شده است. 

خزائی ادامه داد: توسعه واحیای جنگل‌ها و مراتع و احداث سازه‌های آبخیزداری نتیجه و ثمره فوق العاده‌ای درتغذیه سفره آب‌های زیر زمینی و همچنین تامین آب قنوات و چاه‌های پائین دست حوزه‌های آبخیز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار کرد: امروز همه اذعان دارند حفظ محیط زیست بدون حفظ و حراست از منابع طبیعی، جنگل ومراتع امکانپذیر نخواهد بود و توجه به ارزش‌های زیست محیطی منابع طبیعی و خروجی لحاظ این تمهیدات موجب رونق بخش کشاورزی، توسعه و تولید پایدار است.

وی یادآور شد : امروز تلاش و سرمایه‌گذاری‌های خوبی درطرح‌های آبخیزداری توسط دولت انجام می‌گیرد که نتیجه‌اش پیشگیری از تخریب منابع طبیعی، جنگل، مراتع موجود، نفوذ و تغذیه سفره‌ای زیرزمینی است که برای آیندگان نوید خوبی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید