Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید بیش از 300 میلیون شاخه گل نرگس در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با تولید بیش از 300 میلیون شاخه گل نرگس، رتبه اول تولید این گل در کشور را دارد.

تولید بیش از 300 میلیون شاخه گل نرگس در فارس

مجیدرضا پاکاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز، یادآور شد: سطح زیر کشت گل نرگس در کشور بالغ بر 960 هکتار است که از این سطح سالانه  670 میلیون شاخه گل تولید می‌شود و افزود: ایران بعد از انگلیس و هلند رتبه سوم سطح زیر کشت و بعد از انگلیس، هلند و آمریکا رتبه چهارم تولید گل نرگس دارد.

او تصریح کرد: استان فارس با دارا بودن 500 هکتار گل نرگس رتبه اول سطح زیر را در کشور داراست، شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب از مناطق عمده تولید کننده گل نرگس آبی و دیم هستند و در شرایط آبی در هر مترمربع 100 تا 150 شاخه و در شرایط دیم بین 25تا 45 شاخه در مترمربع میزان گل نرگس برداشت می‌شود.

پاکاری گفت: برداشت گل نرگس از اوایل دی ماه و از نرگس‎زارهای آبی شهرستان‌های جهرم و فراشبند آغاز و تا اواسط اسفندماه از نرگس‌زارهای دیم کازرون ادامه دارد.

این مقام مسئول شهلا، پرپر، شیراز، مسکین و  هزارپر را از  ارقام گل نرگس در استان فارس برشمرد و افزود: رقم شهلا عمده‌ترین رقم استان است.

پاکاری تاکید کرد: در جهت کمک به تولید کنندگان گل‌ نرگس " انجمن گل نرگس" در کشور تشکیل شد و بهره‌برداران گل نرگس از بخش خفر شهرستان جهرم به عنوان مدیران عامل این انجمن انتخاب شدند، همچنین به منظور معرفی هر چه بیشتر این محصول جشنواره گل نرگس همه ساله در بهمن ماه در شهرستان کازرون برگزار می‌شود و امسال نیز برای اولین بار در شهرستان جهرم این جشنواره برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید