Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

تامین امنیت غذایی پایه تامین امنیت ملی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تامین امنیت غذایی پایه تامین امنیت ملی است و بخش کشاورزی فارس با سهم ده درصدی در تامین امنیت غذایی، در اشتغال و رونق اقتصادی به شکل ویژه نقش‌آفرینی می‌کند.

تامین امنیت غذایی پایه تامین امنیت ملی است

به گزارش خبرنگار ایانا درشیراز، در نشست مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی با استاندار فارس، محمد مهدی قاسمی، ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید، یادآورشد: انتصاب استاندار بومی از سوی هیئت دولت انتخابی هوشمندانه بود که  به‌واسطه  ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی بی شمار استان فارس، سکان‌دار مناسبی برای این استان خواهد بود.

این مقام مسئول  با اشاره به تحریم‌های ظالمانه حاکم بر کشور، افزود: مجموعه خانواده بزرگ کشاورزی به این موضوع اهتمام دارند که با تلاش و سعی از این برهه تاریخی هم به سلامت عبور کنند و در این راستا نیازمند همراهی و همفکری همه عزیزان و به طور ویژه نگاه استاندارمحترم به این بخش است.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: درکنار تامین امنیت غذایی چالش‌های زیادی پیش‌روی بخش کشاورزی است که مهم‌ترین چالش، خشکسالی بوده که بر پایه آسیب شناسی از بخش و نگاه برنامه‌ریزی در بخش به دو مقوله اساسی توانمندسازی بهره‌برداران و کارشناسان بخش کشاورزی با علمی،فنی و مهندسی کردن این بخش  و تزریق سرمایه به بخش کشاورزی توجه شد.

او می‌گوید: سهم بخش کشاورزی از اعتبارات کلان کشور متناسب با ارزش‌آفرینی این بخش نیست،به عنوان مثال بعضی از سدها بیش از ۴۰ از عمرشان می‌گذرد اما شبکه زیردست این سدها به دلیل عدم تامین اعتبار درست نشده است.

قاسمی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی، گفت: خانواده جهاد کشاورزی طی چند سال اخیر گام‌های موثری در نیل به خوداکتفایی، خوداتکایی داشته و روحیه امید و آرامش برای جامعه به ارمغان آورده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جلسه شورای کشاورزی در آسیب شناسی بخش کشاورزی، یادآورشد: این جلسات باید زمینه جلب حمایت‌های بخش کشاورزی و جهاد کشاورزی از سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تصریح‌ کرد: بر اساس فرآیندآسیب‌شناسی و برنامه محوری  برنامه‌های استراتژیک این سازمان تدوین شده است و دراین راستا تهیه سند توسعه صنایع تبدیلی- تکمیلی، توسعه گلخانه‌ها، توسعه آبیاری تحت فشار و ایجاد ده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی از اقدامات اساسی است و افزود: کماکان نیازمند تسهیلات ارزان قیمت برای رونق بخش کشاورزی هستیم، که قطعا کمک بانک‌های استانی با راهبری استاندار در این حوزه راهگشا خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد: خانواده بزرگ جهاد کشاورزی بار دیگر وفاق و همدلی خود را به منظور هم‌افزایی در تحقق اهداف متعالی مقام عالی کشور اعلام می‌دارد.

روز چهارشنبه 19 دی ماه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به همراه جمعی از مدیران ستادی و روسای ادارات وابسته این سازمان با عنایت‌اله رحیمی استاندار فارس نشست داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید