Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

50 میلیارد تومان اعتبار در بخش آب هزینه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به تخصیص اعتبار 50میلیارد تومانی درحوزه آب اشاره کرد و گفت: قرار است 50میلیارد تومان اعتبار پس ازتخصیص در بخش انتقال آب و همچنین احداث استخر، چاه و قنات در اراضی کشاورزی هزینه شود.

50 میلیارد تومان اعتبار در بخش آب هزینه می‌شود

به گزارش ایانا در استان تهران، شورای هماهنگی مدیران بخش کشاورزی استان تهران به ریاست ذوالفقاری، رئیس سازمان با موضوع زنبورداری و راه‌های توسعه آن، گزارش طرح‌های فعال و راکد، توسعه روش‌های نوین آبیاری، گزارش پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر، تولید و اشتغال و پهنه‌بندی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه از تصویب اعتبار 50 میلیارد تومانی در حوزه آب اشاره کرد و گفت: قرار است 50 میلیارد تومان اعتبار پس از تخصیص در بخش انتقال آب و همچنین احداث استخر، چاه و قنات در اراضی کشاورزی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام دراین حوزه هزینه شود.

او باتاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خبر داد خاطرنشان کرد: استان تهران بیش از 240 هزار هکتار اراضی کشاورزی داشت که این اراضی به 187 هزار هکتار رسیده است؛ امسال یک هزار و 500 مورد تخریب به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اجرایی و عملیاتی شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کشاورزی استان تهران در مقایسه با استان‌های دیگر خوب است گفت: استان تهران در بخش احداث گلخانه‌‍ها و توسعه سیستم های نوین آبیاری در کشور پیشتاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین بر توسعه صنعت زنبورداری تاکید کرد و اظهار داشت: 37 هزار هکتار باغات بارور در استان وجود دارد که باید از این باغات در توسعه صنعت زنبورداری استفاده کنیم.

وی همچنین از حمایت زنبورداران در استان تهران خبر داد و گفت: مشکلی برای ارائه تسهیلات بانکی در زمینه زنبورداری نداریم و از زنبورداران حمایت خواهد شد.
هم چنین نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با گرامیداشت یاد مرحوم اردوخانی، مدیر امور دام استان که چندی پیش به رحمت ایزدی پیوست، بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که براساس مکتب حیات بخش اسلام آغاز شد و با رهنمودهای شجاعانه امام خمینی(ره) و جانفشانی جوانان این کشور، به درخت تنومندی تبدیل شد که ثمرات آن در منطقه و کل جهان درحال انتشار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید