Iranian Agriculture News Agency

مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

ادامه اجرای بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور با 40 درصد پیشرفت فیزیکی

مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: عملیات اجرایی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

ادامه اجرای بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور با 40 درصد پیشرفت فیزیکی

کاظم عباداله عموقین در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اردبیل گفت: زیر ساخت فاز اول بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در استان اردبیل واقع در شهرستان پارس‌آباد با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

عموقین افزود: این مجتمع گلخانه‌ای با مساحت 1500 هکتار در اراضی شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: مطالعات طراحی تفصیلی شهرک مذکور در سطح 1000 هکتار و عملیات احداث زیرساخت فاز اول در سطح 200 هکتار در حال انجام است و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی شامل احداث خیابان‌ها، اجرای جداول، اجرای بخشی از عملیات لوله‌کشی آب واحدهای تولیدی و آب شرب به طول 15 کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل افزود:  با اجرای زیرساخت  فازهای بعدی واحداث سازه‌های گلخانه‌ای واحدهای تولیدی این مجتمع، سالانه 270 هزار تن محصولات گلخانه‌ای به تولیدات کشاورزی استان و کشور افزوده خواهد شد و به دلیل شرایط مناسب  آب‌وهوایی منطقه مغان و کیفیت آب و خاک این منطقه تولیدات این مجتمع قادر خواهد بود در بازارهای داخلی و بازارهای هدف خارجی به خوبی رقابت کنند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی، سالانه 210 میلیون مترمکعب از منابع  آب استان صرفه‌جویی خواهد شد و برای 14 هزار نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید