Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر اصفهان:

تشکیل صندوق خردزنان عشایری ضروری است

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با تأکید بر ضرورت تأمین اشتغال پایدار برای عشایر، گفت: تشکیل و تأسیس صندوق خرد زنان عشایری، ضروری است.

تشکیل صندوق خردزنان عشایری ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان، مختار اسفندیاری در جلسه شورای عشایری شهرستانهای فریدون‌شهر و چادگان، اظهار کرد: حمایت از عشایر در حوزه‌های مربوط به اشتغال، معیشت و ارتقاء سطح رفاه و آسایش عشایر از جمله بزرگترین وظایف اداره کل امور عشایر استان اصفهان است.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، بیان کرد: در راستای تأمین اهداف تشریح شده، تشکیل صندوق خرد زنان در بخش عشایری، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

او، تصریح کرد: به منظور تأمین اشتغال پایدار در بخش عشایری، لزوم تدبیر جدید در سامانه کارا به منظور تسهیل در بهره‌مندی عشایر از تسهیلات اشتغال پایدار روستائیان و عشایر با توجه به نحوه خاص زندگی عشایر، احساس می‌شود.

این مقام مسئول در استان اصفهان با بیان اینکه  آمادگی اداره کل امور عشایر در پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرواربندی (زنجیره تولید گوشت قرمز)- کاشت و تولید گیاهان دارویی - تولید صنایع دستی اعلام شده است، از مسئولان شهرستانها خواست در سرشماری عشایر، همکاری لازم را بکنند.

او از عملی شدن تفاهم‌نامه  اداره کل امور عشایر با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد اشتغالات جدید برای فرزندان عشایرخبر داد و گفت: توجه همه‌جانبه مسئولان شهرستانی به جامعه عشایر با توجه به مولدبودن و آسیب‌پذیری کمتر از تحریم‌های خارجی، ضروری است.

اسفندیاری بر لزوم تسهیل در امر ارتباط جامعه عشایری با نقاط هدفشان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری فرماندار در نصب دکل مخابراتی و پوشش کامل مناطق عشایری توسط اداره مخابرات (با توجه به مکاتبه انجام شده با اداره کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با وزارت متبوع در خصوص موضوع)، وظیفه تأکید شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید