Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد:

عرضه هزار و ۱۵۰ تن انواع اقلام پروتئینی برای کنترل قیمت‌ها

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از عرضه یک هزار و ۱۵۰ تن انواع اقلام پروتئینی درسال جاری با هدف کنترل قیمت‌ها و تعادل‌بخشی به بازار استان خبر داد.

عرضه هزار و ۱۵۰ تن انواع اقلام پروتئینی برای کنترل قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، حسین جعفری در نشست شرای اطلاع رسانی استان زنجان، به نحوه توزیع گوشت منجمد اشاره کرد و گفت: با هدف مدیریت توزیع و برای اینکه گوشت منجمد و سایر اقلام توزیعی به دست مصرف‌کننده واقعی برسد فروشگاه‌های خاصی برای توزیع انتخاب و معرفی می‌شوند و برای جلوگیری از هرگونه تخلف نیز بازرسان بر روند توزیع نظارت کامل دارند.

جعفری، به اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی پرداخت و گفت:ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، تامین و توزیع نهاده‌ها، مدیریت آفات و بیماری‌ها، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد تنوع بخشی و ارایه ایده‌های نو، آموزش و ترویج و در حوزه بازرگانی نیز توسعه صادرات، تامین و توزیع اقلام اساسی، تامین نهاده‌های دامی و افزایش ظرفیت نگه‌داری محصولات استراتژیک از جمله اولویت‌های در دستور کار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سال گذشته با عدد 1.82(یک ممیز هشتاد و دو) اسب بخار بر هکتار دومین استان کشور در ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: در نه ماه امسال نیز این ضریب در استان به1.9 (یک ممیز نه)اسب بخار بر هکتار افرایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال جاری رتبه نخست کشوری را در جذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون به خود اختصاص داده است، از جذب ۲۲۰ درصدی اعتبارات این حوزه در استان خبرداد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در حوزه آبیاری تحت فشار نیز در حال حاضر ۲۲ هزار و ۵۴۶ هکتار از مصوبه سفر ریاست جمهوری (تجهیز ۲۵ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان به آبیاری‌های نوین) عملیاتی شده و مابقی هم تا پایان سال مالی امسال اجرایی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در سال‌های گذشته آفت سن در استان و آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم به طور کامل کنترل و مهار شده است، ادامه داد: امسال پایش آفت سن گندم در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام گرفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۵۵ هکتار علیه سن مادر و سن پوره در استان مبارزه شد.

وی عنوان کرد: جدیت در کنترل و مقابله با سن گندم در استان سبب شد امسال سن‌زدگی در گندم تولیدی استان بسیار پایین و در حد دو دهم درصد باشد که یک رکورد در تاریخ کشاورزی استان به حساب می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید