Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

اجرای طرح برآورد هزینه تولید محصولات در استان قزوین

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی در استان از امروز اجرا می‌شود.

اجرای طرح برآورد هزینه تولید محصولات در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: این طرح همزمان با سایر استان‌های کشور  از تاریخ 01/10/97 لغایت 4/11/97 به مدت 34 روز و بصورت نمونه‌گیری در  ۹۸ روستا در سطح استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت برآورد هزینه‌های انجام شده برای محصولات مختلف در سیاست‌های قیمت‌گذاری وارزیابی اقتصادی محصولات کشاورزی، این  طرح هرساله در استان  اجرایی می‌شود.

تبسمی هدف از اجرای طرح آمارگیری هزینه تولید محصولات زراعی را؛ برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، برآورد متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت، برآورد متوسط هزینه آماده‌سازی زمین و کاشت، داشت و برداشت به تفکیک نوع عملیات و نحوه عملیات غیرماشینی و ماشینی و برآورد متوسط میزان استفاده از منابع مختلف آب برای آبیاری مزارع و  برآورد متوسط میزان و ارزش نهاده‌های مصرف شده کشاورزی (کود، سم، بذر) برای یک هکتار از محصولات زراعی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار  اطلاعاتی به دست آمده از اجرای این طرح می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در تصمیم‌گیری مسئولین در تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی درون مزرعه و همچنین  تشویق و ترغیب بهره‌برداران به کشت و توسعه محصولات کشاورزی و سیاست‌گذاری در راستای تولید بیشتر  داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید