Iranian Agriculture News Agency

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

11 هزار هکتار جنگل‌کاری در سال جاری صورت گرفته است

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: امسال با اعتبار 700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی مجموعه فعالیت‌های منابع طبیعی با رویکرد جامع‌نگری در حوزه‌های آبخیز در حال اجراست.

11 هزار هکتار جنگل‌کاری در سال جاری صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، عباسعلی نوبخت در مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، افزود: از محل این اعتبارات که حدود 67 میلیارد تومان بوده در بخش عملیات بیولوژیکی بیش از 25 هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح کشور انجام می‌شود که از این میزان تاکنون 11 هزار هکتار جنگل‌کاری صورت گرفته است.

نوبخت تاکید کرد: اجرای پروژه‌های منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با مشارکت جوامع محلی منجر به پایداری سرزمین خواهد شد.

سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز در جلسه معارفه خود گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی از ارزش بالای زیست محیطی و اقتصادی برخوردار است که به همین جهت حفاظت از این اراضی در اولویت کاری ما در مجموعه منابع طبیعی قرار دارد.

احمد طاهری با اشاره به گستره وسیع عرصه‌های منابع طبیعی افزود: از آنجائی که عرصه‌های منابع طبیعی دارای وسعت زیادی است از این رو برای حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از این عرصه‌ها نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.

مدیرکل سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در مراسم تکریم خود گفت: کارکردن در منابع طبیعی خدمت به منابع طبیعی، مردم و کشور محسوب می‌شود و این خدمت از ارزش بالایی برخوردار است.

علی کیان به برخی از طرح‌های تهیه و اجرا شده در این اداره کل اشاره کرد و افزود: طرح‌هایی از قبیل طرح کاداستر اراضی ملی، پایش اراضی ملی با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای، کنترل سیلاب در حوزه‌های آبخیز، کنترل و مهار گرد و غبار و طرح توسعه جنگلکاری از جمله طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر تهیه و در سطح استان تهران به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش ایانا، این مراسم که در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران برگزار شد، احمد طاهری به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی و از زحمات علی کیان تقدیر شد.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در حکمی احمد طاهری را به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منصوب کرد.

گفتنی است طاهری، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پاکدشت، معاونت برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیریت گزینش این سازمان را برعهده داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید