Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس نوسازی و تحول اداری وزرات جهاد کشاورزی؛

اولین کانون ارزیابی و توسعه مدیران فارس گشایش یافت

اولین پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران استان فارس، به همت سازمان جهاد کشاورزی این استان و با حضور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزرات جهاد کشاورزی در شیراز گشایش یافت.

اولین کانون ارزیابی و توسعه مدیران فارس گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در نشست افتتاح پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران این استان گفت: پست‌ها در نظام جمهوری اسلامی امانت هستند و این امانت باید به امانتداران خوبی سپرده شود که ویژگی این امانتداران با علم مدیریت و در مدلی بیان شده است.

محمد مهدی قاسمی هدف از راه‌اندازی پردیس در فارس را نظام‌مند کردن انتخاب مدیران و جلوگیری از اعمال سلایق شخصی دانست و افزود: با توجه به گستردگی استان فارس با راه‌اندازی این کانون علاوه بر کاهش بعد مسافت در ارزیابی مدیران، حرکت  عمده‌تری در مسیر جانشین‌پروری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: آفت سلیقه شخصی تفاوت ملاک‌ها بوده چرا که سلایق نظام‌مند و قانونمند نبوده و دچار خدشه هستند و اگر شایستگی‌ها بر اساس مدل و چارچوب احراز شود قطعا مدیران توانمندتری در جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرند.

قاسمی با اشاره به این‌که پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران اتفاق مبارکی است که از وزرات جهاد کشاورزی شروع و در حال ادامه است، تصریح کرد: به دنبال حذف مدیران نیستیم بلکه شناسایی نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقطه قوت با توانمند سازی و همچنین کشف استعدادها و استفاده از از توان و ظرفیت موجود به نحو  شایسته از اهداف این پردیس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جاری سازی مدل تعالی “EFQM”  در این سازمان اشاره کرد و گفت: انجام تمام امورات سازمان بر اساس مدل بوده و  در بحث مدیران مدل شایستگی عمومی نیز وجود دارد و امیدواریم با جاری سازی این مدل، بخش کشاورزی توسعه و پیشرفت پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان تاکید کرد: با گشایش پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران استان فارس، حوزه معاونت توسعه مدیریت ومنابع و گروه نوسازی و تحول اداری این سازمان، ارزیابی مدیران حاضر و هم شناسایی و پرورش استعدادهای موجود را بیش از پیش دنبال کرده تا از مدیران توانمند بهره ببریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید