Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

سهم 4 درصدی استان قزوین از تولیدات کشاورزی کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: بخش عمده توسعه کشاورزی از منابع مالی بانک کشاورزی تغذیه می‌شود و این بانک به عنوان بازوی توانمند این بخش شناخته می‌شود.

سهم 4 درصدی استان قزوین از تولیدات کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در کارگروه تجهیز منابع مالی موردنیاز بخش کشاورزی استان افزود: تعامل و همکاری دوجانبه بین بانک کشاورزی و فعالان این بخش باعث شده تا افزایش اعتبارات بانکی بیش از پیش مهم جلوه کند.

وی اضافه کرد: این بانک تنها نهاد مالی عامل با سازمان جهادکشاورزی است و بیشترین منابع این بانک در راستای تولیدات بخش کشاورزی صرف می‌شود.

خمسه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بانک‌کشاورزی تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی و کشاورزی باید به منظور حمایت بیشتر از خودشان به افزایش اعتبارات مالی این بانک مساعدت کنند.

به گفته وی استان قزوین با اینکه یک درصد خاک کشور را تشکیل می‌دهد، اما ۴ درصد محصولات باغی و زراعی در این استان تولید می‌شود و سالانه شاهد تولید چهار میلیون تن محصولات هستیم.

خمسه اظهارکرد: با وجود اینکه بانک کشاورزی بیشترین تسهیلات و خدمات را به بخش کشاورزی ارایه می‌کند، اما میزان گردش مالی در این بانک بسیار پایین است.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین یادآورشد: پیشبرد اهدافی نظیر آبیاری تحت فشار، تسهیلات توسعه پایدار روستایی، کمکهای فنی و تسهیلات بخش کشاورزی تنها در گروه توانمندی و اعتبارات بیشتر بانکی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید