Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

صیانت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی همگان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: صیانت و حفاظت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی همگان است.

صیانت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی همگان است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه درنشست شورای هماهنگی سازمان افزود: با جدیت بایستی از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

خمسه اظهارکرد: نباید به بهانه‌های مختلف اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داد.

به گفته خمسه، نباید در مقابل زمین‌خواری کوتاه آمد و تحت تاثیر فشارهای مختلف؛ اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داد .

او با اشاره به  تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشورمان بیان کرد: تامین نیازهای اساسی مردم و امنیت غذایی با بسیج هماهنگی و تلاش کارشناسان جهادکشاورزی امکان پذیر است. 

خمسه ادامه داد: باید تلاش کرد تا تولید محصولات کشاورزی و تامین کالاهای اساسی را برای مردم فراهم شود.

خمسه اضافه کرد: اگر برای نظام ارزش قائل هستیم  و پای آن ایستاده‌ایم، باید با وحدت و همدلی نگذاریم به مردم فشار اقتصادی وارد شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده رتبه سازمان از  31 به رتبه 5 کشوری رسیده که موفقیت حاصل تلاش کلیه عزیزان است .

خمسه افزود: در سال زراعی گذشته در شاخص تولید محصول ارتقا داشته  که استان قزوین که باید امسال نیز تلاش شود تا  این موفقیت تداوم داشته باشد تا مشکلات در تولید محصول سالم ایجاد نشود.

وی در ادامه به کشت محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری 47 هزار هکتار گندم آبی و 97 هزار هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده است که نسبت به تعهد در زمنیه کشت دیم 6 هزار هکتار افزایش داشته ایم.

خمسه یادآور شد: در مرحله داشت محصول؛ مبارزه با علفهای هرز و همچنین آفات را داشتیم که با توجه به بارندگی باید شرایط را برای تولید فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به خسارت آنفلوآنزای مرغی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده؛ الحمداله امسال هیچگونه علائمی از آنفلوآنزای مرغی در استان مشاهده نشده است و کارشناسان جهادکشاورزی و دامپزشکی آمادگی کامل را در امر مبارزه و کنترل آنفلوآنزا دارند.

خمسه افزود: در یک سال گذشته موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ایم به ویژه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی که تاکنون از سهم 42 درصد بیش از 77 درصد از اعتبارات جذب شده و رتبه اول را در استان و رتبه 4 کشور را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی استان جزو برتر در این سازمان است که با همکاری و همدلی همه بهره‌بردارن حاصل شده است.

خمسه یادآور شد: با جدیت و تلاش وزیرمحترم جهاد کشاورزی و همچنین پا فشاری بر عدم افزایش قیمت ؛ خوشبختانه افزایش در قیمت کود ایجاد نشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به اجرای طرح‌های نوین آبیاری در استان اشاره و گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از جمله طرح‌هایی است که در حال پیگیری است.

خمسه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده که پیش بینی می‌شود این میزان با بالای 70 درصد پیشرت فیزیکی و با توجه به افزایش قیمت‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

وی یادآور شد: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بیش از 60 میلیارد ریال یارانه به طرح‌های داربستی  باغات پرداخت شده و سطح  باغات داربستی به  5 هزار هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تاکنون بیش از 4 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

خمسه افزود: ایجاد اشتغال که در سامانه تامین اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی ثبت شده است و سهمیه استان در 9 ماه گذشته اجرایی شده است.

وی یادآور شد: تحقق 100 درصد در 9 ماهه گذشته جای تقدیر و تشکر ویژه دارد و باید تلاش کرد تا پایان سال زمینه اشتغال بیشتری را در بخش کشاورزی فراهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید