Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی:

زنجیره‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند

نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی در سفر به استان فارس، به همراه قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، از بزرگترین زنجیره پرورش شترمرغ کشور واقع در این استان بازدید کرد.

 زنجیره‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند

به گزارش خبرنگار ایانا  در شیراز، آیت الله  سید رضا تقوی پس از بازدید از بزرگترین زنجیره پرورش شترمرغ کشور، با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس در شکل‌گیری این زنجیره، گفت: زنجیره‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش به‌سزایی داشته، از این رو در جهت ترویج تخصص و دانش این زنجیره در کشور، تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

 این مقام مسئول گفت: گسترش فرهنگ ایجاد زنجیره تولید به شکل فعلی، صرفه جویی در هزینه‌ها، تولید اجناس با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر را به دنبال خواهد داشت، چرا که فعالیت هر کدام از حلقه‌های این زنجیره به صورت جداگانه مخارج بالایی را به دنبال داشته و در نتیجه قیمت فرآورده‌ها تحت تاثیر مخارج قرار می‌گیرد.

 آیت الله تقوی با اشاره به این‌که زنجیره پرورش شترمرغ مذکور به لحاظ علمی، فنی و تخصصی از سطح بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از این زنجیره می‎توان به عنوان یک واحد آموزشی استفاده کرد، بنابراین توصیه می‌شود با راه‌اندازی تور گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان  به صورت عملیاتی و از صفر تا صد با این صنعت، می‌توان در نسل جوان ایجاد انگیزه کرد.

وی با بیان این‌که از وظایف نظام، کنترل حلال بودن گوشت مصرفی مردم است، افزود:  از ویژگی بارز این زنجیره رعایت ذبح شرعی است.

آیت الله تقوی با بیان این‌که کنترل سلامت غذایی در زنجیره‎های تولید آسان‌تر از واحدهای جداگانه است، گفت: سلامت محصول تولیدی از دیگر ویژگی‌های زنجیره مذکور بوده و حتی خوراک شترمرغ نیز در این مجموعه تولید می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت سیمرغ پروران پارسه در حال انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که در این تفاهم نامه شرکت مذکور جوجه و نهاده‌ها را تامین کرده و شترمرغ را به صورت تضمینی خرید می‌کند که در این صورت زمینه  اشتغال‌زایی پایدار برای  مددجویان تحت پوشش کمیته ایجاد می‌شود.

در همین راستا مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی استان فارس، گفت: شرکت سیمرغ پروران پارسه، بزرگترین واحد صنعتی پرورش شترمرغ کشور بوده و تنها کشتارگاه اختصاصی شترمرغ در این زنجیره قرار دارد.

علی رستگار افزود: این زنجیره تولیدی به ظرفیت 450 قطعه مولد  و 6 هزار قطعه پرواری،  قابلیت کشتار هشتاد قطعه در هر شیفت را داراست.

این مقام مسئول گفت: در این مجتمع تولیدی صنعتی و پرورشی علاوه بر تولیدات داخلی این کشتارگاه، بیش از صد واحد تولیدی را در خود استان و استان های مجاور پوشش داده و با تمامی واحدهای پرواری و تولیدی صنعت شترمرغ متصل است.

رستگار یادآورشد: این مجتمع به عنوان زنجیره تولید دارای سالن های پرورش مولد و پرواری ، سایت جوجه کشی ، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه صنعتی شترمرغ بوده و دیگر کارخانه های متصل به کشتارگاه شامل فرآوری گوشت ، سوسیس ، انواع کالباس ، برگرها، فرآوری روغن، فرآوری پر، فرآوری پوست تا مرحله پیش دباغی نیز است.

  شرکت سیمرغ پروران پارسه در زمینی  به مساحت بیست هکتار و در بخش ارژن شهرستان شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید