Iranian Agriculture News Agency

با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی؛

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس معرفی شد

ایانا- شیراز، با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزارشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: دانش بنیانی، مردم محوری و مدیریت جهادی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله سید رضا تقوی، با اشاره به این‌که وزارت جهاد کشاورزی علمی‌ترین وزارت بعد از وزارت علوم است، افزود: اقتصاد مقاومتی و جهادی با رعایت اصولی مانند دانش بنیانی، مردم محوری و مدیریت جهادی محقق می شود.

وی تاریخ جهاد کشاورزی را بهترین سند تأثیر گذاری در فرهنگ کشور دانست و گفت: فارس شاهد زحمات فراوانی از نمایندگان پیشین ولایت فقیه مانند شهید آیت الله دستغیب، آیت الله حائری شیرازی و آیت الله ایمانی بوده است.  

آیت الله تقوی با اشاره به شرایط کنونی و کینه توزی های دشمن، تصریح کرد: دشمن با تهدید شرکت های متقاضی معامله با ایران و فشارهای جهانی سعی در منزوی کردن ما دارد، اما این مقطع را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت و دشمن چهل سال نتوانسته و این بار نیز نخواهد توانست.

این مقام مسئول با اشاره به راهکارهای آمریکا و دشمنان در مقابله با ایران، گفت: گوش مردم ایران از این حرف ها پر است و روش های آنان ما را لرزان نکرده و همچنان مقاومت خواهیم کرد، ما روزگاری در اصفهان روزی ۳۰۰ شهید را تشییع کردیم و والدین آنها اشک نریختند تا دشمن گمان نکند که ضعیف شدند.

وی با بیان این‌که زحمت‌ها و توطئه‌های آنان را باید با تلاش بیشتر پاسخ داد، یادآور شد: نوسانات ارزی و اقتصادی مشکلاتی برای معیشت مردم ایجاد کرده است، اقتصاد موضوع مهمی است و وزارت جهاد کشاورزی وزارتی اقتصادی متصل به معیشت مردم است.

آیت الله تقوی با بیان این‌که معیشت مردم جنبه امنیت ملی دارد، گفت: یکی از مایه های امنیت ملی معیشت مردم است، مردم تأخیر و کمبود در مسائل دیگر را تحمل می کنند اما بحث معیشت پیچیده بوده و اگر سفره خانه ای خالی باشد تحمل پذیر نیست و نمی توان به مردم گفت که تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: اگر معیشت با کیفیت و کمیت کافی در اختیار مردم بگذاریم قله موفقیت بزرگی را فتح کردیم، امنیت کنونی در این حوزه به دلیل تلاش های جهاد کشاورزی است و کمبودی وجود ندارد اما قیمت‌های برای برخی از افراد شکننده است که باید این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی معیشت مردم را تامین می کند، متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی یا جهاد اقتصادی ما رو به روی دشمن قرار داریم، دشمن با ایجاد تنگنا سعی در ایجاد شورش علیه نظام را دارد، بنابراین اولین اصل اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها در راستای خنثی سازی نقشه های اقتصادی دشمن است.

آیت الله تقوی گفت: اقتصادی مقاومتی الزاماتی دارد، دانش بنیان است و باید با علم پیش رود چرا که روش های سنتی پاسخگو نیست، با تکیه بر علم می توان به قطب کشاورزی در منطقه تبدیل شد به طوری‌که برخی از کارشناسان کشاورزی معتقدند با بهره از روش های نوین می توان غذای ۱۵۰ ‌میلیون نفر را در کشور تولید کرد.

وی افزود: علمی ترین وزارت بعد از وزارت علوم، وزارت حهاد کشاورزی است، باید این وزارتخانه به مردم معرفی شود چرا که بیشترین ارتباط مردمی را دارد و مردم محور است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی کارمند طلبه نمی خواهد بنابراین پا به پای کارشناسان به روستاها رفته، علم کشت را از متخصصین فرا گیرید و تبلیغ و ترویج کنید تا مدیریت جهادی تحقق پیدا کند.

آیت الله تقوی در پایان با اشاره به این‌که با مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد، تاکید کرد:  مدیریت جهادی حق مدار، جهاد فی سبیل الله، پرکار، متوکل، متوسل، کم خرج و پرسود، دلبسته به خدمت، پیشتاز در عمل، مستضعف گرا، ضد اشرافی گری و شخصیت دهنده به پست است.

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن قائمی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس معرفی و از خدمات حجت الاسلام عبدالعلی بحرانی، مسئول پیشین این حوزه تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید