Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

امنیت غذایی اولویت اول بخش کشاورزی است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: امنیت غذایی اولویت اول همه مسئولان است و بخش کشاورزی در این میان جایگاه ویژه‌ای دارد.

امنیت غذایی اولویت اول بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در یاسوج، غلام‌محمد زارعی، در جمع برخی از مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: از هربرنامه بخش کشاورزی که قطعا بر اساس یک معیار علمی و منطقی تعیین شده باشد، حمایت می‌کنیم و از هرظرفیتی برای کمک به آن بهره می‌گیرم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه در دورانی که کشور صاحب منابع فراوان مالی بود، توجه آنچنانی به کشاورزی نشد، تصریح کرد: به ویژه در حوزه بهره‌وری آب زیرساخت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم نشد و اکنون با وجود آنکه در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی شده است اما با محدودیت‌های فراوانی در حوزه آب روبرو هستیم.

زارعی، برنامه جهادکشاورزی برای اجرای یک‌هزار هکتار دیگر طرح‌های آبیاری نوین را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح‌ها مورد حمایت کامل ما بوده چرا که به کشاورزی و کشاورز و محیط‌زیست کمک شایانی می‌کنند.

زارعی تأکید کرد: به کمک متولی کشاورزی این استان تلاش خواهیم کرد تا از حمایت‌های اعتباری ملی برای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه آب و خاک و احداث باغات در اراضی شیبدار استفاده بیشتری شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس به تغییر اولویت‌ها در حوزه روستا اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که اولویت توسعه عمرانی در روستاها باید جای خود را به توسعه زیربناهای اقتصای بدهد. 

وی گفت: اگر توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار گیرد، رسالت سنگینی است که عمده آن بر دوش جهادکشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید