Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان قزوین:

زیست فناوری در بخش کشاورزی باید نهادینه شود

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با استفاده و بکارگیری از توان تخصصی کارشناسان؛ زیست فناوری در بخش کشاورزی نهادینه شود.

زیست فناوری در بخش کشاورزی باید نهادینه شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، مجید اسماعیلی در همایش زیست فناوری، پیشرفت و سلامت انسان افزود:  توسعه و پیشرفت هر کشوری مرهون تلاش صاحبان علم و فناوری است بنابراین  فناوریها باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهار کرد: زیست فناوری به معنی کاربرد روشهای علمی به کمک عوامل بیولوژیکی برای تبدیل بعضی مواد در صنایع مختلف به ویژه کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی و پزشکی است.

اسماعیلی بیان کرد: رشد جمعیت، کمبود موادغذایی، سؤتغذیه، خشکسالی و سرمازدگی، آثار سوءزیست محیطی مصرف بی‎رویه نهاده‌های کشاورزی از موضوعاتی است که متخصصان را در پرداختن به حوزه‌های مختلف کشاورزی و زیست فناوری مشغول ساخته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه؛ توسعه زمینهای کشاورزی و افزایش عملکرد در واحد سطح دو راه برای افزایش تولید در بخش کشاورزی هستند گفت:  امکان افزایش اراضی قابل کشت در کشور حتی با تخریب جنگلها و بیابان زدایی به کمتر از ۵ درصد می‌رسد که برای افزایش عملکرد در کشاورزی لازم است از زیست فناوری بهره برد .

اسماعیلی اظهار کرد: زیست فناوری می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها تولید را افزایش دهد و نیاز غذایی بشر را  تضمین کند.

وی گفت: در حالی که کشور ما از زیرساختهای بزرگی در حوزه زیست فناوری برخوردار است و با وجود داشتن سرمایه‌های عظیم انسانی متخصص و دلسوز، به نظر می‌رسد سهم مردم ایران از این فناوری چشمگیر نیست که باید با تکیه بر اندیشه و تدبیر مدیران دلسوز و شجاع و استفاده از تخصص و توان پژوهشگران کشور، این وضعیت تغییر یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید