Iranian Agriculture News Agency

سرپرست تولیدات دامی جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان خبر داد:

تولید سالانه 37 هزارتن گوشت سفید در سیستان وبلوچستان

سرپرست بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سالانه بیش ‌از37 هزارتن گوشت سفید در مرغداری‌های سیستان وبلوچستان تولید و روانه بازارمصرف می‌شود.

تولید سالانه 37 هزارتن گوشت سفید در سیستان وبلوچستان

حسین سرابندی در گفت‌وگو با خبرنگارایانا درزاهدان، با اشاره به خودکفایی 57 درصدی سیستان وبلوچستان در تأمین نیازمردم استان به گوشت سفید گفت: سیستان وبلوچستان  دارای  219 واحد مرغداری صنعتی است که در طول سال چهار دوره پرورش،  23 میلیون قطعه جوجه‌ریزی دارد و57 درصد نیاز مردم منطقه را به گوشت سفید تامین می‌کند.

وی به منظور تامین خوراک دام وطیور دراستان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 هزار و 570 تن ذرت بین مرغداری‌ها و دامداری‌های سطح استان توزیع شده است.

سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اظهارکرد: برای تکمیل چرخه تولید گوشت مرغ در استان بزودی کارخانه جوجه یک روزه به ظرفیت 17میلیون قطعه در سال در شهرستان خاش راه‌اندازی می‌‌شود.

به گفته وی با راه‌اندازی کارخانه جوجه یک روزه دراستان علاوه بر تأمین جوجه یک روزه واحدهای مرغداری، در کاهش هزینه‌‌های تولید، تثبیت قیمت گوشت مرغ نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: درحال حاضر پرورش دهندگان مرغ دراستان جوجه مورد نیاز خود را ازسایراستانهای کشورتامین می‌کنند.

گفتنی است مرغهای تولید شده سیستان وبلوچستان در کشتارگاه‌های صنعتی شهرستانهای زاهدان، خاش، زهک و ایرانشهر کشتارو به بازار مصرف استان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید