Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای زکات کشور:

370میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

رئیس شورای زکات کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 370میلیارد تومان زکات جمع آوری شده و پیش بینی می شود این مبلغ به بیش از 400 میلیارد تومان افزایش یابد.

370میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار ایانا از همدان حجت السلام والمسلمین تقوی در نشست خبری با خبرنگاران در همدان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه بخش کشاورزی تا هزار میلیارد تومان ظرفیت جمع آوری زکات در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی 60 درصد مبلغ زکات جمع آوری شده به فقرا داده می شود تا سفره فقرا از زکات رونق گیرد.

وی ادامه داد: از 40درصد باقی مانده نیز بر اساس نیاز هر منطقه اعتباراتی اختصاص می یابد در سال های گذشته دولت اعتباری معادل مبلغ ذکات برای اجرای پروژه های عمرانی به کشاورزان اختصاص می داد که حدود سالی است پرداخت نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده در هر منطقه در همان منطقه هزینه می شود و در مرکز استان یا در تهران جمع آوری نمی شود لازم به ذکر است از این محل هزینه ای برای عاملین جمع آوری زکات نیز پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: زکات یک موضوع مهم برای رفع محرومیت در جامعه است که باید به آن توجه کرد باید برای سفره خالی فقراء دل سوزاند و نباید اجازه داد خانواده ای بدون نان شب بماند. 

وی با اشاره به رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه متولی معیشت و تغذیه مردم است و بدنبال تامین امنیت غذایی مردم است بنابراین باید همه کمک کنیم  و با همدلی و وفاق بدنبال این باشیم با افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و آبادی اراضی کشاورزی سفره مردم رونق گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید