Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین:

قیمت اقلام پروتئینی و نهاده‌های دامی کاهش می‌یابد

مدیرکل پشتیبانی اموردام استان قزوین، از عرضه یک هزار و 50 تن اقلام پروتئینی در 8 ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

قیمت اقلام پروتئینی و نهاده‌های دامی کاهش می‌یابد

فرشید گرامی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در قزوین گفت: این میزان اقلام پروتئینی شامل 128 تن گوشت گوسفندی تازه وارداتی، 380 تن گوشت منجمد، 457 تن گوشت مرغ منجمد و 85 تن تخم مرغ بود .

گرامی‌پورافزود: دراین مدت همچنین 27 هزار تن نهاده شامل ذرت، جو و سویا دربین بهره‌برداران استان توزیع شد .

به گفته گرامی‌پور، اکنون به میزان کافی نهاده و اقلام پروتئینی در انبار و سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی شده که بر اساس مصوبات آتی ستاد تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی اموردام استان قزوین، درباره عرضه تخم مرغ و مرغ اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری با افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در فروردین ماه مواجه بودیم که با توزیع مناسب 85 تن تخم مرغ و 120تن مرغ منجر به کاهش قیمت این اقلام در استان  شد .

گرامی‌پور بیان کرد: از تیر تا آبان ماه سال‌جاری با توجه به مشکلات به وجود آمده در حمل نهاده توسط کامیونداران به جهت جبران کمبود نهاده در واحدهای تولیدی و بر اساس سهمیه تخصیصی؛ مقدار 14 هزار تن نهاده شامل ذرت، سویا و جو به تشکلها و اتحادیه‌ها برای عرضه در واحدهای مرغداری و دامداری استان تحویل شد .

به گفته  این مقام مسئول؛  جایگزینی حداکثری حمل ریلی نهاده‌ها به جای حمل کامیونی در ماههای اخیر؛ از جمله اقدامات در راستای تامین نهاده بوده است .

وی یادآور شد: با توجه به حضور به موقع شرکت پشتیبانی امور دام در بازار در مقاطع مختلف زمانی؛ شاهد تعدیل قیمتها در اقلام پروتئینی و نهاده‌های دامی در  سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید