Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور:

هدف جهادکشاورزی، ارتقای ضریب امنیت غذایی است

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور گفت: هدف جهادکشاورزی ارتقای ضریب امنیت غذایی در جامعه است تا آحاد مردم سترسی آسانی به مواد غذا یی داشته باشند.

 هدف جهادکشاورزی، ارتقای ضریب امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، حسن  قاسمی زانیانی در آئین معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین افزود: باید از بازار سرمایه برای جذب وجلب سرمایه‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه؛ اتکای نظام بانکی به سپرده‌های مردمی و سرمایه‌های خودش است اظهار کرد: ما به عنوان دست اندرکاران فعالیتهای اقتصادی همواره دغدغه این را داریم که در تامین و تخصیص منابع و  دسترسی   متقاضیان به تسهیلات را آسان کنیم.

قاسمی زانیانی بیان کرد: اگر عملکرد اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بررسی کنید متوجه می‌شویم در حال حاضر ما در مرحله بیش از 80 درصد منابع مرحله اول را پرداخت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: 182 هزار میلیارد ریال ازمحل بند الف تبصره 18 صندوق توسعه ملی و منابع بانکی صرف توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی خواهد شد که قرار است در چهار حوزه انجام شود.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشورگفت: وظیفه همه ماست که در دوره بسیار سخت تلاش کنیم و با راهکارهای مناسب از گردنه‌های سخت عبور کنیم چرا که؛ یکی از اهداف دشمن ، سلب اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت است.

قاسمی زانیانی افزود: با خدمت مطلوب و با کیفیت رضایت مندی بیشتری ایجاد شود برای اینکه  رضایت مردم موجب اعتماد سازی مجدد به نظام خواهد شد.

 به گفته وی، نظام بانکی که با مردم  و طیف گسترده‌ای از تولید کنندگان ارتباط دارد باید با خدمت رسانی خوب در این زمینه فعالتر باشد.

وی اظهار کرد: امروز، وظایف نظام بانکی؛ حمایت از تمام توان تولید داخلی است و مد نظر قرار دادن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در همه زمینه‌هاست.

قاسمی زانیانی تاکید کرد: ما امروز وظیفه داریم در این شرایط از ارتقا توان تولید ملی حمایت کنیم کما اینکه در حال حاضر چهار سال است که به خودکفایی گندم رسیده‌ایم  و انشاله تجربه خودکفایی شکر را نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این مهم به یمن حمایتهای بانک کشاورزی از تولیدات داخلی است که سال گذشته با وجود همه مشکلات و بارندگی کم  بیش از 9.7 میلیون گندم خرید  و حدود 127 هزار میلیارد ریال بایت پول گندم به کشاورزان  پرداخت شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال نسبت به سالهای قبل مدت زمان پرداخت پول گندم کشاورزان  کمتربود.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در ادامه گفت: ما وظیفه داریم از تولید داخلی حمایت کنیم و از تولید ملی با توجه به ظرفیتهای هر استان بهره ببریم.

قاسمی زانیانی افزود:استان قزوین جز استانهای برتر در تولید محصولات کشاورزی است که باید از ظرفیتهای خوب این استان بیشتر استفاده و حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب خود اتکایی در بسیاری از محصولات بخش کشاورزی مثل گوشت مرغ خودکفا هستیم و در تولید  تخم مرغ اگر بحث آنفلوآنزا  نبود خود کفا خواهیم بود.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی استان قزوین گفت: در خیلی از زمینه بخش کشاورزی قادر به تولید و اشتغال جدید خواهیم بود.

قاسمی زانیانی خاطرنشان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال  کشور 18 درصد است، اما در کسب و کارهای کشاورزی 34 درصد است.

وی در پایان موسی رمرودی را به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید