Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی فارس خبر داد:

سرمایه‌گذاری 700 میلیاردی در صنایع تبدیلی و غذایی فارس

مدیرصنایع سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون، 39 پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و غذایی در این استان صادر شده که سرمایه‌گذاری 732 میلیارد ریالی را به دنبال داشته است.

سرمایه‌گذاری 700 میلیاردی در صنایع تبدیلی و غذایی فارس

مهدی صادقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز افزود: از ابتدای سال 97 تاکنون 39 پروانه بهره‌برداری با اشتغال 386 نفر و جذب ماده خام بیش از 104 هزار تن صادر شده است .

این مقام مسئول با بیان این‌که استان فارس جز استان‌های برتر در جذب ماده خام محصولات کشاورزی است، گفت: در این استان 671 واحد صنایع تبدیلی و غذایی با اشتغا‌لزایی بالغ بر 9 هزار نفر فعالیت می‌کند که این تعداد واحد صنعتی سالانه بیش از 3میلیون و 800 هزار تن  ماده خام کشاورزی جذب می‌کند.

صادقی با بیان این‌که از رسالت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات تولیدی است،یادآور شد: فعالیت واحدهای صنایع کشاورزی، سالانه بالغ بر  488 هزارتن کاهش ضایعات کشاورزی را به دنبال داشته است.

او افزود: در راستای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی در کلیه شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که بیش از هزار و 500 نفر با موارد فنی و شاخصهای سرمایه‌گذاری متناسب با وضعیت هر شهرستان  و نوع طرح آشنا شدند.

صادقی تاکید کرد: این مدیریت حمایت‌های لازم در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی با اعطای تسهیلات ابلاغی، انجام مشاوره قبل از اجرای طرح و درهمه مراحل اجرا بستر لازم به منظور توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی فراهم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید