Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم:

کارشناسان ایتالیایی زوال مرکبات جهرم را بررسی کردند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از بازدید محققان ایتالیایی به سرپرستی پرفسور گایتانو مانیانو از اساتید دانشگاه رجیوکالابریا ایتالیا و اساتید دانشگاه کشاورزی شیراز، از باغ‌های پایلوت مطالعاتی عارضه زوال مرکبات این شهرستان خبر داد.

کارشناسان ایتالیایی زوال مرکبات جهرم را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمدرضا شهابی با اعلام این خبر افزود: در این بازید نمونه‌هایی برای آزمایش و تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیرازو دانشگاه رجیوکالابریا منتقل شد.

این مقام مسئول گفت: در طی این بازدید، روش‌هایی که در باغ پایلوت توسط کارشناسان حفظ نباتات تاکنون انجام گرفته تا به نتایجی دست پیدا شود نیز بررسی و مقرر شد نتایج آزمایش‌های انجام شده و توصیه‌های لازم در اسرع وقت به مدیریت جهادکشاورزی جهرم ارسال شود.

زردی، قرمزی، سوختگی و تا حدودی لوله شدن و در نهایت ریزش برگ‌ها و تنک شدن تاج درخت از اثرات عارضه زوال مرکبات است،  در درختان دارای عارضه زوال، ریشه‌های موئین از بین رفته و ریشه‌های اصلی سیاه شده، سبز خشکیدگی و مرگ ناگهانی درختان از دیگر علائم بیماری است که خصوصا امسال مشاهده می‌شود.

عارضه زوال مرکبات از سال 1393 در سطح استان فارس و از سال 1395 در شهرستان جهرم شایع شده است که به‌دلیل پراکنش و اهمیت اقتصادی، این عارضه تهدیدی جدی برای صنعت مرکبات در فارس محسوب می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید