Iranian Agriculture News Agency

نیکشاد با اشاره به فعالیت کمیسیون رفع تداخلات؛

بیش از 4500 هکتار از اراضی ملی به کشاورزی ملحق شده است

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: با فعالیت کمیسیون رفع تداخلات درسال‌جاری بیش از 4500 هکتار از اراضی ملی به کشاورزی ملحق شده است.

بیش از 4500 هکتار از اراضی ملی به کشاورزی ملحق شده است

به گزارش خبرنگار ایانا، خلیل نیکشاد در کارگروه رفع تداخلات مرکزی و کمیسیون رفع تداخلات استانهای آذربایجان غری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، افزود:  در تعداد 10 شهرستان استان تاکنون تعداد 8 جلسه رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی  برگزار شده و در دو سال گذشته با تعداد 11 شرکت مشاور قرارداد منعقد شده است.

به گفته نیکشاد، این تعداد شرکت 245 هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهند. 

نیکشاد بیان کرد: تاکنون این شرکتها با هماهنگی و همکاریهای تنگاتنگ مدیریت امور اراضی استان موفق شده‌اند در سه پلاک به مساحت   45595 هکتاردر 36 پلاک رفع تداخل را انجام داده و  مقدمات لازم را درباره تهیه نقشه کاداستر و جانمایی و ثبت در سیستمهای رایانه‌ای را انجام دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی که صورت گرفته تاکنون 5707 هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزی ملحق شده ودرمسیر تولید انواع محصولات زراعی قرار گرفته است که از این میزان  4531 هکتار مربوط به عملکرد دستگاههای اجرایی در سال‌جاری است .

نیکشاد اضافه کرد: تهیه نقشه کاداستر در سه شهرستان اردبیل و بیله سوار و پارس آباد انجام گرفته است.

به گفته نیکشاد، تهیه نقشه کاداستر درشهرستان پارس آباد با پیشرفت فیزیکی 100 درصد همراه بوده است. میزان پیشرفت این طرح در شهرهای بیله سوار و اردبیل به ترتیب 20  و 6  درصد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید