Iranian Agriculture News Agency

احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از احداث چهارگلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان خبر داد.

احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز،  شاهرخ سامانی گفت: چهارگلخانه کوچک به ابعاد 200متر مربع در بخش شیبکوه فسا احداث و راه‌اندازی شد که در این گلخانه‌ها گیاهان دارویی،کاکتوس، سبزی و نشاء صیفی جات کشت می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در راستای اجرایی کردن اهداف و سیاست‌های وزارتخانه جهادکشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس ، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، احداث این نوع از گلخانه ها در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

او با اشاره به این‌که احداث این نوع گلخانه ها با استقبال خوبی مواجه شده، گفت: جهت صدورمجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری گلخانه کوچک مقیاس، مساحت گلخانه باید کمتر از 300 مترمربع و درحوزه منطقه سکونت متقاضیان و محدوده طرح هادی شهروروستا بوده، همچنین متقاضی به آب و گاز نیزدسترسی داشته باشد.

سامانی تاکید کرد: احداث گلخانه های کوچک مقیاس ضمن اصلاح الگوی کشت فرصتی مناسب برای اشتغالزایی درروستاها بوده و زمینه ایجاد شرایط مناسب رشد برای محصولات زراعی مختلف، افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر برای روستائیان فراهم می‌کند و علاوه بر آن از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن می‌سازد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید