Iranian Agriculture News Agency

معاون پژوهشی پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری خبر داد:

کشت گیاهان مقاوم به شوری در خوزستان

معاون پژوهشی پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری، از کاشت گیاهان مقاوم به شوری در استان خبر داد.

کشت گیاهان مقاوم به شوری در خوزستان

عزیز تراهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اهواز گفت: در صورت توافق فی‌مابین ایران و بنگلادش در بخش کشاورزی،  کشت گیاهان مقاوم به شوری در این استان کشت می‌شوند.

تراهی افزود: با توجه به مسائل خشکسالی، شوری و کم‌آبی سالهای اخیر در کشور به ویژه در خوزستان، سازمان آب و برق استان با پیگیری‌های بسیار کشور بنگلادش را که در زمینه کشت ارقام بسیار مقاوم به شوری برنج و گندم و پرورش آبزیان در آب‌های شور موفقیت‌های بسیار خوبی داشته معرفی  کرد.

او اظهار کرد: هئیت بنگلادش با توجه به تبادل نظرات اولیه ارقام مقاوم به شوری و خشکی درخت کنار، میوه درخت گواوا و همچنین  میوه درخت مالتا را معرفی کرد.

به گفته تراهی، بحث و تبادل نظرات بیشتر در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی ادامه دارد تا بتوان سایر میوه‌های گرمسیری که مقاومت بیشتری  به شوری و خشکی دارند را بعد از طی مراحل تحقیقاتی و بررسی میزان سازگاری در شرایط آب و هوایی کشور وارد کنیم.

معاون پژوهشی پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری  بیان کرد: بازدید کارشناسان و محققان بنگلادشی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، کشت و صنعت امیرکبیر، کشت و صنعت میزا کوچک خان، مرکز تحقیقات کشاورزی شاوور، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد، کشت و صنعت شهیدرجایی صورت گرفت.

به گفته او، در این بازدیدها کشت انواع پنبه، کناف، کی نووا،تولید بذر کانولا و انواع واریته‌های مقاوم به شوری برنج مورد مشاهده و بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید