Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد:

تولیدات دامی استان اردبیل افزایش یافت

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل، از افزایش تولیدات دامی استان به میزان 366 هزار تن خبر داد.

تولیدات دامی استان اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، نوبخت اژدری افزود: این استان با مجموع تولید 366 هزار تن فرآورده دامی هم اکنون جر 10 استان برتر ایران در این بخش است.

 نوبخت اظهار کرد: اصلاح نژاد دام، تبدیل دامداریهای سنتی به صنعتی و نیمه صنعتی و دیگر اقدامات علمی؛ تولیدات دامی استان را از 150 هزار تن در گذشته به 366 هزارتن در حال حاضر افزایش داده است.

او بیان کرد: استان اردبیل با برخورداری از 3 میلیون و 900 هزار واحد دامی سالانه 29 هزارو 227 تن گوشت قرمز و 265 هزار و 356 تن شیر تولید می کند.

به گفته نوبخت ، دراین استان همچنین 480 واحد مرغداری با ظرفیت 9 میلیون و600 هزار قطعه مرغ، سالانه 42 هزار و 362 تن گوشت سفید و 852 هزارتن تخم مرغ تولید می کنند.

اژدری با بیان اینکه اردبیل در تولید جوجه یک روزه نیز از استانهای برتر کشور است، اظهار کرد: سالانه 88 میلیون و 365 هزار قطعه جوجه در این استان تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز استان به دیگر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر توجه ویژه‌ای به صنعت پرورش زنبور و تولید عسل شده و سالانه 6 هزار و 152 تن عسل مرغوب از زنبورستانهای استان بدست می‌آید.

وی همچنین از افزایش سقف تسهیلات مشاغل روستایی در بخش دام و پرورش مرغ و ماکیان خانگی خبرداد و گفت: مقدار این تسهیلات از 30 میلیون ریال در سال گذشته به 100 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید