Iranian Agriculture News Agency

معاون ساماندهی صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

سهم65درصدی طرح‌های کشاورزی ازصندوق کارآفرینی امید

ایانا_ استان‌ها|| معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: 65 درصد از طرح‌های پذیرفته شده صندوق در بخش کشاورزی بوده و در سایر بخش‌ها مانند بخش آی‌تی، گردشگری، بومی‌گردی، معادن کوچک کمترین پذیرش داریم.

سهم65درصدی طرح‌های کشاورزی ازصندوق کارآفرینی امید

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز،علی اصحابی، در حاشیه سفر خود به فارس گفت: رویکرد رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در مقابله با چالش خشکسالی و استفاده از اعتبارات بانکی، بسیار فناورانه و امیدوارکننده است، چرا که در برخی استان‌ها بدون تحقق اشتغال مورد انتظار در شبکه بانکی، بیشتر رد و بدل مالی انجام شده است.

این مقام مسئول  با اشاره به "روستاهای گلخانه‌ای" گفت: با توجه به تنش‌های آبی کشور، یکی از راهکارهای توسعه کسب و کار روستایی، بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی و رقابتی روستاها برای پایداری کسب و کار است.

اصحابی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید، از لحاظ پذیرش تعداد طرح‌ها جزء نهاد مالی اول مقام کشوری است و  از لحاظ تسهیلات پرداختی مقام چهارم دارد، چرا که سه ماه با تاخیر نسبت به بانک‌های عامل در سامانه کارا شروع کردیم.

او افزود: بر اساس نظارت نظام بانکی کشور 97 درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید اثربخش بوده و این رقم در سایر بانک‌ها 75 درصد منظور شد.

او تصریح کرد: جهت ایجاد انگیزش جمعی برای تولیدکنندگان روستایی، با هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کارترتیبی اتخاذ شد تا دریافت کنندگان تسهیلات از بیمه روستایی و بیمه محصولات کشاورزی بهره‌مند ‌شوند که بیمه محصولات کشاورزی که با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بوده یا با استفاده از بخشی از تسهیلات و یا سهم آورده متقاضی در رسته های کسب و کاری مانند گلخانه، دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان و زیربخش های صنایع تبدیلی و صنایع غذایی بیمه می‌شوند.

اصحابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در بخش کشاورزی نیاز به گرفتن کداقتصادی نیست، افزود:  اما در ابزارهای مختلفی که ارائه می‌شود پیش‌فاکتور نیاز است و سختگیری میکنیم به دلیل سختگیری دستگاههای نظارتی است که با توجه به این‌که در بخش کشاورزی هر فعالیتی معاف از مالیات است این مشکل باید در استان حل شود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با بیان اهمیت دانش محور بودن کسب و کارها در کمک به کاهش آسیب‌ها، گفت: توانمندسازی، آموزش و استفاده آخرین رهاوردهای علمی در روستاهای هدف از ابتدای کار ضروری است.

 اصحابی با اشاره به حجم تولید در گلخانه، تاکید کرد: بازاررسانی و بازاریابی در زمینه فروش این محصولات اهمیت داشته بنابراین به منظور معرفی محصولات تولیدی، به تناسب تولید جشنواره‌هایی در هر منطقه برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید