Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

پیش بینی می‌شود 12 هزار تن وش پنبه برداشت کنیم

ایانا_ استان‌ها|| سیاست‌های تشویقی خوبی برای افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی اندیشیده شده است.

پیش بینی می‌شود 12 هزار تن وش پنبه برداشت کنیم

 به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در بازدید از تعدادی از کارخانجات پنبه پاک کنی در پارس آباد مغان با اعلام این خبر افزود: کشت و زرع پنبه در دشت مغان به دلیل درآمد بالا و اشتغالزایی مناسب و همچنین تامین خوراک صنایع  نساجی از ارزش و اهمیت بالایی در بین محصولات زراعی غالب استان برخور دار است. با توجه به نیاز آبی کمی که این محصول دارد و از طرف دیگر به دلیل مقاومت قابل توجه این محصول در مقابل آفات و امراض  بسیار مورد توجه است . 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در ادامه سخنان خود افزود : امسال در سطح 3500 هکتار کشت پنبه صورت گرفت و پیش بینی می شود که 12 هزار تن وش پنبه از این سطح زیر کشت استحصال شود . 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : سیاست های تشویقی خوبی برای افزایش سطح زیر کشت این محصول اندیشیده شده است از جمله اینکه مجوز های لازم برای واردات ارقام پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی استان داده شده است و تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز برای خرید کمباین محصول برداشت پنبه به متقاضیان پرداخت می شود که سال به سال به میزان سطح زیر کشت این محصول افزوده شود . در حال حاضر تعداد چهار دستگاه از کمباین های وش چین پنبه از خارج از کشور خریداری شده است که به متقاضیان و پنبه کاران در استان تحویل داده خواهد شد تا بیش از پیش شاهد کشت مکانیزه این محصول ارزشمند صنعتی در استان باشیم . 

شهریار در ادامه سخنان خود افزو د: بسته های حمایتی د ر راستای حمایت از پنبه کاران استان اندیشیده شده است که از آن جمله می توان  به تامین نهاد های مورد نیاز منجمله کود و سم اشاره کرد . از طرف دیگر سعی و اهتمام ما بر این است تا با برگزاری دوره های متعدد آموزشی سطح آگاهی ها و اطلاعات فنی پنبه کاران را بالا ببریم تا آنان بتوانند با بهره گیری از آخرین یافته های تحقیقاتی و بکارگیری علم روز و بکارگیری تکنولوژی میزان تولید این محصول در واحد سطح را افزایش داده و میزان درآمد سرانه خانوار خود را بالا ببرند . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید