Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران خبر داد:

ایجاد 178 هکتار گلخانه در استان تهران

ایانا_ استان‌ها|| رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران تسریع در پرداخت تسهیلات سامانه کارا در بخش گلخانه‌ای را خواستار شد.

ایجاد 178 هکتار گلخانه در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کریم ذوالفقاری در نشست ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای، قارچ و مکانیزاسیون استان گفت: امسال بیش از170هکتار گلخانه جدید در استان تهران ایجاد شده است.

ذوالفقاری با اشاره به اهداف توسعه‌ای استان تهران درباره گلخانه و قارچ در سال 97 گفت: از ابتدای سال تاکنون 178هکتار گلخانه درسطح استان ایجاد شده که ازاین میزان 139هکتار به صورت خوداجرایی است؛ علاوه براین 77هکتار از گلخانه‌های موجود نیز نوسازی و بازسازی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران همچنین در مورد مکانیزاسیون اظهار کرد: هدفگذاری استان تهران در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سال جاری 27 میلیارد تومان است که تاکنون ۵ میلیارد و 54 میلیون تومان معادل ۲۰درصد تعهد جذب و به میزان ۶۰درصد برنامه ابلاغی نیز شناسایی شده است.

ذوالفقاری بر لزوم بازنگری در بهبود انجام فرآیند کارجهت تسهیل صدور مجوز و اعطای تسهیلات برای واحدهای گلخانه‌ای استان تاکید کرد و گفت: با توجه به رتبه اول استان تهران درسطح کشوردرتوسعه کشت گلخانه‌ای، ظرفیت خوبی برای توسعه گلخانه‌ها درتهران وجود دارد؛ بنابراین روند جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بایستی هم سو با کشت گلخانه‌ای افزایش یابد.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در شمیرانات را بسیار حساس ارزیابی کرد وگفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که پس از تخریب طبق تبصره دو ماده ده، دوباره اقدام به ساخت می کنند، اصرار بر جرم تلقی شده و مجازات زندان را در پی دارد؛ بنابراین مدیران شهرستانها چنین مواردی را طرح شکایت کیفری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی گفت: سازه‌های سبک در احداث گلخانه‌ها معاف از مالیات هستند و نظامنامه گلخانه‌ای نیز مبنای کار صدور تبصره 4 برای امور اراضی است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان تهران نیز ضمن ارائه توضیحاتی از روند پیشرفت شهرک گلخانه‌ای حصارگلی اظهار داشت: تمام قطعات تاکنون واگذار شده  که 43نفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ پس از پیگیری‌های زیاد نیز سرانجام سند مشاعی شهرک هفته آینده ارائه خواهد شد.

مشکلات دو پروژه کارخانه قارچ ملارد و واحد توسعه‌ای تولید قارچ به نام گل سرخ گمرگان با حضور بهره‌برداران طرح در این جلسه ستاد مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید