Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

طرح «هویت‌دار کردن دام» در سمنان ضروری است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مشارکت هرچه بیشتر تشکل‌های دامی این استان را در راستای اجرای طرح «هویت‌دار کردن دام» خواستار شد.

طرح «هویت‌دار کردن دام» در سمنان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مصطفی شاه حسینی در همایش رؤسای مراکز ترویج شهرستان‌های استان با مسئولان سازمان اظهار داشت: ایجاد سامانه امور دام موضوعی است که سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سال‌های گذشته به دنبال آن بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در موضوع آمارگیری زنبور عسل و شیلات و ثبت آن در سامانه عنوان کرد: در بحث آمارگیری زنبور عسل با تلاش‌های انجام شده، سمنان جزو نخستین استان‌های کشور بود که این طرح را انجام داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: باید مشکلات سامانه امور دام هم در سطح کشور رفع شود تا هرچه سریع‌تر بتوان آمار دام استان سمنان را وارد این سامانه کرد.

شاه حسینی با بیان اینکه بیشترین مشکل در حوزه تولیدات دامی و امور دام، نداشتن یک آمار دقیق از تعداد دام است تصریح کرد: البته این موضوع در سراسر کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌های استان سمنان تأکید کرد: باید این طرح با کمک تشکل‌های امور دام استان سمنان انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: اجرای این طرح می‌تواند کمک زیادی را به مسئولان حوزه دام استان سمنان برای برنامه‌ریزی بهتر انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید