Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

توزیع حجمی آب به طرح 550 هزار هکتاری خوزستان

آب در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان به صورت حجمی تحویل کشاورزان خواهد شد.

مجری تحویل حجمی آب در استان خوزستان گفت: به صورت حجمی آب در سطح 550 هزار هکتاری از اراضی این استان توزیع خواهد شد.

توزیع حجمی آب به طرح 550 هزار هکتاری خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز، عباس ساکی با اشاره به این‌که هم اکنون در شهرستان های شوش و دزفول تحویل حجمی آب به کشاورزان در حال اجرا است، افزود: تحویل آب به صورت حجمی به 246 هزار هکتار از اراضی 550 هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری طی سالهای 97 و 98 صورت خواهد پذیرفت .

 ساکی گفت: اجرای تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی به منظور صرفه جویی و کنترل میزان مصرف آب در اراضی کشاورزی بکار گرفته می‌شود.

او افزود: بر این اساس طی توافق انجام شده بین سازمان های آب، برق و جهاد کشاورزی خوزستان فاز یک طرح 550 هزار هکتاری خوزستان که  246 هزار هکتار است در برنامه تحویل حجمی آب قرار داده شد.  سازمان آب و برق خوزستان اعلام آمادگی  نموده تادر سال جاری آب را به صورت حجمی به 140 هزار هکتار از فاز یک طرح مقام معظم رهبری تحویل دهد و در سال 98 به تعهد خود جهت آبرسانی حجمی به مابقی اراضی طرح  بالغ بر 106 هزار هکتار عمل کند.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان اضافه کرد : تحویل حجمی آب نیازمند ساز وکارهایی از جمله تهیه سازه های اندازه گیری آب در محل ورودی دریچه هایی است که آب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که ایجاد آن در برخی از اراضی زمان بر خواهد بود اما با تلاش همکاران انجام فاز یک تحقق خواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید