Iranian Agriculture News Agency

یک نخلدار خوزستانی:

قیمت فعلی خرما به ضرر کشاورزان است

عبدالحسین عبودی کشاورز: مشکلی که ما نخلداران داریم مربوط به تعیین قیمت است

کشاورز خوزستانی: انتظار داریم قیمت خرید محصولات کشاورزی هم متناسب با تورم و گرانی اعلام شود تا کشاورز متحمل ضرر نشود

قیمت فعلی خرما به ضرر کشاورزان است

به گزارش ایانا از اهواز عبدالحسین عبودی کشاورز منطقه ملاثانی شهرستان باوی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، انتظار داریم قیمت خرید محصولات کشاورزی هم متناسب با تورم و گرانی اعلام شود تا کشاورز متحمل ضرر نشود. قیمت فعلی به ضرر کشاورزان است.

این کشاورز خوزستانی افزود: چند سال پیش در زمینه تولید محصول ارگانیک خرما به عنوان کشاورز نمونه معرفی شدم. مشکلی که ما نخلداران داریم مربوط به تعیین قیمت است. هم قیمت دیر اعلام می شود و هم قیمت اعلامی متناسب با نرخ تورم نیست.

او گفت: قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند کود و سم شیمیایی و هزینه کارگر افزایش زیادی داشته است ولی می بینیم که قیمت محصول کشاورزی افزایش منطقی نداشته است. پارسال قیمت خرما کیلویی 2100 تومان تعیین شد. به نظر من به عنوان یک نخلدار باید قیمت خرما خیلی بیشتر از اینها باید باشد تا برای نخلدار صرفه اقتصادی داشته باشد.

این کشاورز نخلدار گفت: خرمای تولیدی ما استعمران  تنها نوع خرمای صادراتی است. درخت نخل تقریبا در تمام سال نیاز به مراقبت دارد و بخش زیادی از عمر خود را کنار نخیلات سپری کرده ایم اما با مشکلاتی که با آن روبرو هستیم از وضع آینده خود نگران هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید