Iranian Agriculture News Agency

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز:

آبیاری تحت فشار؛ راهکار بهبود مصرف آب در کشاورزی است

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: در صورتی که کشاورزان حمایت نشوند تصمیم به فروش زمینهای خود و مهاجرت به شهر می‌کنند و طبیعی است که بسیاری از آنها در شهر به شغلهای کاذب روی می‌آورند که در شأن کشاورزان نیست.

آبیاری تحت فشار؛ راهکار بهبود مصرف آب در کشاورزی است

فاضل نیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اهواز افزود: دولت باید برای کشاورزان برنامه‌ریزی کند و با توجه به بحرانهایی که پیش روی کشاورزان است و امنیت غذایی را تهدید می‌کند، طرحهای مفید و اشتغالزا که به بهبود کشاورزی کمک می‌کند را به کشاورزان ارائه دهد.

نیسی با بیان اینکه بخش کشاورزی به آب زیادی نیاز دارد گفت: آبیاری تحت فشار در شرایط کنونی بهترین راه برای بهره‌وری در مصرف آب در بخش کشاورزی است. جهادکشاورزی باید در این زمینه کشاورزان را با روشهای نوین آبیاری آشنا کند و روی این موضوع فرهنگسازی کند و از طرفی بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی باید تسهیلات مورد نیاز برای تجهیز زمینهای کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری را فراهم کند. علاوه بر اینکه بسیاری از طرحهای کشاورزی به دلیل عدم توانایی مالی نیمه کاره مانده‌اند که بانک کشاورزی باید حمایت از این طرحها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: اکنون نظام صنفی پیگیر مشکلات کشاورزان است و تمام تلاش خود را برای حمایت و گرفتن حق و حقوق کشاورزان بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید