Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران:

امکان واگذاری زمین برای زراعت جدید نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با بیان اینکه یک هکتار نیز در استان برای زراعت واگذار نخواهد شد، افزود: استان تهران با کم‌آبی مواجه است و توان ایجاد زراعت جدید را ندارد، اما از هرگونه طرح توجیه‌دار و دارای آینده و ارزش افزوده حمایت می‌کنیم.

امکان واگذاری زمین برای زراعت جدید نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، 30پرونده امور اراضی استان تهران در سه جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک، شورای هفت نفره و کمیسیون طرح‌های کشاورزی بررسی و تعیین تکلیف شد.

بررسی13 پرونده در کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران

جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران به ریاست ذوالفقاری رئیس سازمان و با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، مدیرکل محیط زیست استان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شد که در این جلسه 13 فقره پرونده در دستور کار قرار گرفت.

احداث واحدهای تولیدی وخدماتی منجمله انتشارات کتاب در شهرستان ری، تولید محصولات بتنی در شهریار، تمدید مجوز احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دماوند و واگذاری زمین برای پست 400 ولتی شهرک صنعتی صفادشت همچنین درخواست احداث اتاقک کارگری باغی از پرونده‌های بررسی شده در این جلسه بود که با تاکید اعضا بر حفظ اراضی دارای آب استان بررسی شد.

شورای 7نفره اراضی استان تهران تشکیل جلسه داد

شورای 7 نفره اراضی استان تهران متشکل از حجت الاسلام طباطبایی به عنوان نماینده حاکم شرع، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، نماینده استانداری تهران، مدیر امور اراضی استان تهران و کارشناس سازمان تشکیل و 2 پرونده مربوط به اراضی واگذار شده تعیین تکلیف و بررسی شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در جریان این جلسه با بیان اینکه یک هکتار نیز در استان تهران برای زراعت واگذار نخواهد شد، افزود: استان تهران با کم آبی مواجه است و توان ایجاد زراعت جدید را ندارد اما از هرگونه طرح توجیه دار و دارای آینده و ارزش افزوده مثل گلخانه یا صنایع تبدیلی وتکمیلی به شرط داشتن تخصیص آب از کمیته تخصیص شرکت آب منطقه‌ای حمایت می‌کنیم.

گفتنی است طرح قانون نحوه احیا و واگذاری اراضی کشاورزی در ایران در تاریخ 26/01/1359  به  تصویب  شورای انقلاب رسید و در راستای همین قانون هیات‌های هفت نفره دراجرای بندهای الف، ب، ج، د قانون  مجاز به  واگذاری  اراضی موات و منابع ملی، بایر و دایر شدند.

بررسی 14 پرونده در کمیسیون طرح‌های کشاورزی امور اراضی استان تهران

14 پرونده در کمیسیون طرح‌های کشاورزی امور اراضی استان تهران با موضوعات تایید قیمت، جایگزینی، تمدید و اخذ اجور معوقه و واگذاری اولیه بررسی و تعیین تکلیف شد.

کمیسیون طرح‌های کشاورزی (تبصره 2 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع کشور) به ریاست ذوالفقاری و با حضور نماینده منابع طبیعی وآبخیزداری استان، معاون بهبود تولیدات دامی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر اعضا تشکیل شد که در این جلسه 14 پرونده در دستور کار قرار گرفت.

واگذاری اولیه طرح استخر ذخیره آب کشاورزی برای حفظ باغات موجود، واگذاری اولیه اراضی جهت اجاره یا تمدید مهلت اجاره و اخذ اجور معوقه و تایید قیمتگذاری از جمله طرح‌های بررسی شده در این جلسه بود.

این واحدها در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، ملارد و ورامین واقع شده‌اند که بین 52 تا صددرصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید