Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استانداری اردبیل مطرح کرد؛

فروش محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری اطلاعات

معاون اقتصادی استانداری اردبیل، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات در بخش فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه تأکید کرد.

فروش محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، بهمن حسین‌زاده در نشست ستادهای اشتغال و شهرک‌های کشاورزی استان گفت: آنچه که در ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از پیش اهمیت دارد گسترش شرکت شهرک‌های کشاورزی در امور زراعت، دام و شیلات است که سازمان جهادکشاورزی توانسته است به بهترین نحو ممکن وظیفه خود را در ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان بکار ببندد. 

به گفته حسین‌زاده، جهادکشاورزی استان،3هزار و 725 فرصت شغلی از ابندای سال‌جاری تاکنون ایجاد کرده است.

او بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد که همین امر نیز هر سال بر میزان تولید محصولات کشاورزی اضافه می‌کند. یکی دیگر از طرحهایی که با جدیت توسط مسئولان کشاورزی استان دنبال می‌شود گسترش شرکت شهرک‌های  کشاورزی  با اشتغالزایی بالا و حداکثر تولید در واحد سطح است که از این لحاظ آینده امید بخشی برای بخش کشاورزی استان پیش بینی می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری اردبیل، درباره فرآیند صدور پروانه های واحدهای تولیدی گفت: فرآیند صدور پروانه واحدهای تولیدی باید در کمترین زمان ممکن بدون بروکراسی انجام گیرد تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر اقدام به شروع طرح کنند و باعث ایجاد تولید و اشتغال در استان بشوند.

حسین‌زاده افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره بانکی 6 درصد در مناطق روستایی و همچنین 4 درصد در مناطق مرزی  می‌بایست با جدیت دنبال شود تا این عده از متقاضیان که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هستند، بتوانند در کمترین زمان ممکن با دریافت این تسهیلات، طرحهای اشتغالزایی خود را به مرحله بهره‌برداری بر‌سانند.

او افزود: پنجره واحد اشتغال روستایی به صورت مرتب همه طرحهای مربوط به بخش کشاورزی را رصد می‌کند تا متقاضیان در هرمرحله از اجرای طرح که با مشکل مواجه شدند بلافاصله حل و در مسیر بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید