Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام کرد:

توزیع 20هزارتن انواع کود شیمیایی در استان تهران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، از توزیع حدود 20هزارتن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان تهران درشش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: مشکلی در تامین کود موردنیاز کشت پاییزه نخواهیم داشت.

توزیع  20هزارتن انواع کود شیمیایی در استان تهران

علی راه‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران، در مورد میزان کود توزیعی امسال گفت:  از ابتدای سال 97 تاکنون کود ازته به میزان 13 هزار و 846 تن، فسفاته 3هزار و 753 تن، پتاسه هزار و 726 تن، کودهای ماکرو 143 تن دربین کشاورزان استان تهران توزیع شده است.

راه‌انجام اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته به میزان 1610تن کود اوره و ازته، 3437تن کودفسفاته، 1147تن کودپتاسه و 179 تن کودماکرو توزیع شد که عملکرد امسال یک درصد از مجموعه کودهای تامین و توزیع شده بالاتربوده است.

راه‌انجام، درباره اتفاقات رخ داده در بخش کود افزود: امسال شاهد مشکلاتی مثل افزایش خودسرانه قیمت کود ازته توسط پتروشیمی‌ها بودیم که تاخیر در فروش مدت 40 روزه ناشی از آن را به دنبال داشت.

وی اعتصابات رانندگان و سیستم حمل‌ونقل را از دیگر مشکلات در تامین و توزیع کود عنوان کرد و گفت: افزایش 20درصدی جهت افزایش قیمت لاستیک و قطعات توسط دولت و هزینه‌های حمل را داشتیم که سیستم حمل‌ونقل را دچار مشکل کرد و موضوع تامین و توزیع کود را با اشکالاتی مواجه کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران تصریح کرد: خوشبختانه شرکت خدمات حمایتی استان تهران توانسته نیاز کشاورزان استان را بیشتر از مدت مشابه سال قبل تامین کند ولی التهابات بازار و نگرانی های کشاورزان تقاضا را بیش از سال گذشته کرده است.

راه‌انجام از تلاش برای تامین کود موردنیاز گفت و افزود: از سیستم ریلی درحال استفاده هستیم؛ شرکتهای پیمانکار ما چه درون استانی و چه برون استانی در حال فعالیتند و مشکلی در تامین کود موردنیاز کشت پاییزه نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید