Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

کشت کلزا در استان تهران به حدود 1500 هکتار رسید

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، از تمدید مهلت برای بیمه کلزای کلزاکاران استان تا نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: کشت کلزا در استان تهران به حدود 1500هکتار رسید.

کشت کلزا در استان تهران به حدود 1500 هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کریم ذوالفقاری در جلسه ستاد کشت کلزای استان تهران که با حضور معاونان و مدیران ستادی و شهرستان‌های استان برگزار شد، بر افزایش سطح پوشش بیمه‌ای در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به تلاش جدی استان تهران در زمینه کشت کلزا گفت: باتوجه به اتمام زمان کشت کلزا در برخی شهرستانها، تولید کیفی را مدنظر قرار دهید تا توجیه آن از نظر اقتصادی برای کشاورز تثبیت شود.

ذوالفقاری خواستار کنترل آفت "ارشته خطایی" در مزارع کلزای استان تهران شد و گفت: سه شهرستان ما درگیر این آفت هستند که باید با بهره‌گیری از یافته‌های علمی مرکز تحقیقات در این مورد و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکل را در جهت توسعه کلزای استان برطرف کرد.

وی از مزایای گلرنگ به عنوان یک دانه روغنی نام برد و گفت: گلرنگ که در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد، مقاوم به شوری بوده و 3تا4 برابر سودآوری دارد و شهرستانهای سردسیر  استان مثل دماوند و فیروزکوه برای کشت این گیاه مناسب هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، از بیمه 640 هکتار از سطوح زیر کشت کلزا تاکنون خبر داد و گفت: بیش از 630 هکتار از کلزای کشت شده استان سبز شده است.

وی در این جلسه خواستار ارائه سرمایه در گردش محصولات پاییزه و بذر استان از سوی مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای استان تهران شد.

تامین به موقع کودهای پاییزه مورد نیاز کشاورزان، تامین نهاده ذرت برای مرغداری‌ها، دقت در اعطای مجوز بسته‌بندی، ماهی زینتی و قارچ و عدم استفاده از اراضی زراعی مرغوب آبی برای صنایع از جمله تاکیدات رئیس سازمان جهاد  کشاورزی استان تهران در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید