Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود:

2 هزارو600تن انگور خسارت دیده باغداران شاهرود خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برای کمک به باغداران این شهرستان ، تاکنون حدود 2 هزار و 600 تن انگور خسارت دیده توسط کارخانه کنسانتره خریداری شده است.

2 هزارو600تن انگور خسارت دیده باغداران شاهرود خریداری شد

محمدرضا قاسمی با اشاره به خسارت ایجاد شده به محصولات باغی شهرستان در اثر بارش تگرگ اواخر شهریور ، ابراز داشت: خرید انگورهای آسیب دیده توسط کارخانه کنسانتره تا حد زیادی خسارت باغداران را جبران کرد.
وی ادامه داد: بخشی از محصول نیز برداشت شده شده و یا در حال برداشت و ذخیره سازی در سردخانه های شهرستان است.
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان به کاهش تولید سیب درختی به دلیل سرمای دیرهنگام بهار امسال نیز اشاره کرد و گفت: در سال های عادی بین 22 تا 25 هزارتن سیب در شهرستان تولید می شود که این میزان امسال با افت شدید روبرو شد.
قاسمی با تأکید بر اینکه عوامل قهری در حوزه کشاورزی اجتناب ناپذیر هستند، تصریح کرد: شرایط اقلیمی در حال تغییر است باید با دادن آگاهی لازم به بهره برداران، آن ها را با شرایط موجود سازگار کرد.
وی اضافه کرد: از سال های پیش روش هایی برای مقابله با سرمازدگی در باغ ها به کار گرفته شده اما این امر در مناطقی که دارای تغییرات دمای زیاد است، پاسخگو نیست.
مدیر جهاد کشاورزی شاهرود یادآور شد: پوشاندن باغ ها روشی است که بتازگی مطرح شده و گفته می شود می تواند برای جلوگیری از سرمازدگی و حتی آفتاب سوختگی محصولات موثر واقع شود.
شاهرود بیش از سه هزار و 400 هکتار تاکستان دارد و باغداران آن 10 درصد از محصول انگور کشور را تولید می کنند.
32 درصد باغ های استان معادل 14 هزار و 500 هکتار از آن در شهرستان شاهرود واقع است.
هرساله در این شهرستان حدود 80 هزار تن زردآلو و 130 هزار تن انگور تولید می شود.
بر اثر بارش تگرگ در آخر شهریور امسال دو سوم تاکستان های شاهرود از 20 تا 100 درصد آسیب دیده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید