Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی استان:

سالانه 45 تن انواع گیاهان دارویی در قزوین تولید می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سالانه 45 تن انواع گیاهان دارویی در استان از سطح 46 هکتار مزرعه تولید می شود.

سالانه 45 تن انواع گیاهان دارویی در قزوین تولید می شود

به گزارش ایانا علی اکبری روز دوشنبه در نشست ستاد گیاهان دارویی استان قزوین افزود: در سال جاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان بدون احتساب مزارع گل محمدی و زعفران به 50 هکتار توسعه پیدا می کند.
وی یادآور شد: 32 هکتار از اراضی استان به کشت گل محمدی اختصاص دارد که از آن حدودا سالانه 20 تن گل تر تولید می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: سطح زیر کشت زعفران نیز 43 هکتار است که سالانه از آن 100 کیلو گرم محصول برداشت می شود.
اکبری یادآور شد: ستاد مرکزی گیاهان دارویی استان در راستای تشویق و ترغیب بهره برداران به تولید این دسته از گیاهان دارویی در زمینه تعیین نیاز آب با اولویت گیاهانی چون گل گاو زبان، گل ختمی و بیدمشک، عناب، به لیمو و بادرنجبویه در دست مطالعه دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، نبود تعاونی تولید کنندگان گیاهان داروئی فعال، فقدان سرمایه گذار و نداشتن بازار مطمئن و بورس و پایانه خرید و فروش همراه با کمبود صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات مربوط به این حوزه دانست که با رفع آنها می توان به بهره برداری مناسب از ظرفیت این حوزه از کشاورزی در قزوین امیدوار بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید