Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره محیط زیست لارستان اعلام کرد:

استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب هیرم

جوامع بومی با پاکسازی تالاب هیرم در لارستان فارس، به استقبال بازگشت زود هنگام پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی رفتند.

استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب هیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، انصاری رئیس اداره محیط زیست لارستان با اشاره به اینکه امسال پرندگان مهاجر کنار آبزی یک ماه زودتر از سالهای قبل به تالاب دائمی هیرم مهاجرت کردند، افزود: انجمن سبز اندیشان‌خور و دوست‌داران محیط زیست، با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست، سرچشمه و محیط اطراف تالاب را برای حضور این پرندگان پاکسازی کردند.

انصاری با بیان اینکه این تالاب بکر و زیبا با وسعت 8 هزار و 128هکتار در دشت لار و در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار گرفته است، اظهار کرد:  تالاب مذکور در گرم و خشک‌ترین منطقه جنوب فارس و با تنوع زیستی بینظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می‌درخشد که از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.

گفتنی است؛ تالاب هیرم سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه است که شامل: اردک سرسبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است و هرچند آب این دریاچه شور است اما از زیبایی آن کاسته نشده است. خوشبختانه به دلیل امنیت منطقه به دفعات مشاهده شده که این پرندگان اقدام به لانه سازی و تخمگذاری کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید