Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

خودکفایی در تولید محصولات دامی در کشور

تدوین طرح ملی افزایش گوشت قرمز آغاز شده است

معاون امور تولیدات وزارت جهادکشاورزی، از خودکفایی در تولید محصولات دامی خبر داد.

خودکفایی در تولید محصولات دامی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، مرتضی رضایی در بازدید از دو واحد پرورش گاو شیری و گوشتی در استان گفت: کشور در تولید محصولات دامی به جز مقدار کمی گوشت قرمز به خودکفایی رسیده است.

رضایی افزود: بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز مصرف داخلی در کشور تولید و تنها ۱۵درصد یعنی حدود ۱۵۰هزار تن از طریق واردات تامین می‌شود.

او تصریح کرد: با یک برنامه‌ریزی مدون پنج یا شش ساله با سرمایه‌گذاری که انجام خواهد شد در این مدت در تولیدگوشت قرمز نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

معاون امور تولیدات وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: تدوین طرح ملی افزایش گوشت قرمز در راستای سیاستهای وزارت جهادکشاورزی در تامین نیاز داخلی این مواد پروتئینی آغاز شده است.

مرتضی رضایی بیان کرد: در این طرح با جذب سرمایه‌گذار درصدد پروش و تولیدات دام با نژادهای گوشتی مناسب برای تامین گوشت مورد نیاز کشور هستیم.

رضایی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای واردات دام و تلیسه مورد نیاز واحدهای پرورش دام کشور وجود ندارد و شرکتهای واردکننده با طی مراحل قانونی می‌توانند دام مورد نیاز خود را وارد کنند.

او بیان کرد: در این طرح در راستای تامین گوشت قرمز دامهای دومنظوره و نژاد گوشتی وارد خواهد شد.

معاون امور تولیدات وزارت جهادکشاورزی گفت: تکمیل زنجیره تولید یکی از طرحهای حمایتی وزارت جهادکشاورزی از تولیدکنندگان این بخش است.

مرتضی رضایی با بیان اینکه؛ زنجیره تولید در بخش دام و طیور از بروز مشکلات واحدهای تولیدی این بخش در شرایط مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جلوگیری می‌کند، گفت: در زنجیره تکمیل و تولید محصولات دامی می‌توان واحدهای کوچک دام روستایی را نیز در چرخه تولید حمایت کرد.

رضایی افزود: در تولید محصولات دامی علاوه بر تامین نیاز داخلی باید به صادرات نیز توجه جدی کرد.

او خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی محصولات دامی باید هزینه‌های تولید را کاهش داد تا قیمت نهایی تولید محصولات لبنی و دامی منطقی باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید