Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند:

غرامت بهره‌برداران خسارت دیده پرداخت خواهد شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند گفت: پیش بینی تولید سیب پاییزه شهرستان با توجه به خسارت سرمازدگی حدود ۵۰ درصد سال گذشته است؛ غرامت بهره‌برداران خسارت دیده دارای بیمه‌نامه نیز به محض واریز سهم‌دولت به صندوق کشاورزی پرداخت خواهد شد.

غرامت بهره‌برداران خسارت دیده پرداخت خواهد شد

طهرانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان تهران اظهار کرد: با توجه به خسارت سرمازدگی وارده به باغات در ابتدای سال جاری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دماوند با همکاری شورای اسلامی و دهیاری‌ها ضمن بازدید از باغات و تکمیل فرم‌های خسارت اقدام و این گزارشات به منظور پیگیری نهایی به فرمانداری شهرستان نیز گزارش و مستندات را به استانداری تهران ارسال کرده است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران سود، جریمه و دیرکرد تسهیلات بهره‌برداران خسارت دیده در سال ۹۷_۹۶ شامل بخشودگی سود وام و جرایم دیرکرد و استمهال می‌شود اما تاکنون ابلاغیه‌ای درخصوص پرداخت غرامت یا وام کم بهره به خسارت دیدگان نرسیده است.

طهرانی‌پور تصریح کرد: اسامی باغداران و کشاورزان خسارت دیده دماوند با همکاری شعب بانک کشاورزی شهرستان احصا و به شعب بانک عامل به منظور بهره‌مندی از این تسهیلات اعلام شده است.

وی افزود: حدود ۲۷۰۰هکتار از باغات این شهرستان در سال زراعی۹۷_۹۶دارای بیمه بوده‌اند و صندوق بیمه کشاورزی استان تهران بلافاصله پس از سرمازدگی، از باغات بازدید و برآورد خسارت کرده  که براساس اطلاعات واصله سهم غرامت بهره‌برداران توسط صندوق بیمه تامین اعتبار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: به محض واریز سهم‌دولت به صندوق کشاورزی غرامت بهره‌برداران خسارت دیده دارای بیمه نامه پرداخت خواهد شد.

وی برداشت سیب پاییزه این شهرستان دماوند تا نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: پیش بینی تولید سیب پاییزه شهرستان با توجه به خسارت سرمازدگی حدود ۵۰درصد سال گذشته است و حدود ۱۴رقم تجاری سیب در حال حاضر در شهرستان تولید می شود.

در بخش دیگر خبر گزارش شده است که کارگاه آموزشی با موضوع اصول کاربردی مقابله با سرمازدگی و تنش های محیطی باغات میوه نیز با حضور محمد نبی غیبی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب در محل جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید