Iranian Agriculture News Agency

معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد:

پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به بیش از 400 طرح تولیدی

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل، گفت: از ابندای سالجاری تاکنون برای تعداد 419 طرح سرمایه‌ای و سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت شده است که برای تعداد 872 نفر از محل اعتبارات بهین یاب، فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بوده است.

پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به بیش از 400 طرح تولیدی

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، نوبخت اژدری با اعلام این خبرافزود: شروع عملیات اجرایی شهرک دامپروری جغاتای مشگین شهرتوسط شرکت زرین دام پایدار با ظرفیت 2000 راس مولد گاو اصیل شیری با 4000 راس کل  گله از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در این حوزه در طی شش ماهه اول سال جاری صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل درباره دیگر اقدامات انجام گرفته در شش ماهه نخست سالجاری گفت: واگذاری زمین طرح سرمایه‌گذاری احداث واحد پرورش گوسفند داشتی 10000 راس مولد 20000 راس کل گله و بز شیری 10000 راس مولد  20000 راس کل گله به شرکت سپیدان دام کوثر جهت پرورش وتولید نژادهای اصلاح شده خارجی گوسفند و بز در شهرستان نمین از دیگر افدامات انجام گرفته توسط این مدیریت است.

وی افزود: تلقیح مصنوعی دامهای سنگین استان با اسپرمهای نرهای اصلاح شده داخلی و خارجی به تعداد 17168 راس در راستای افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه‌های تولید نیز در طی شش ماهه نخست با جدیت دنبال شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید