Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک:

صدور مجوز فعالیت برای19واحد تولیدی در کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: مجوز مشاغل خانگی برای 19 واحد تولیدی در بخش کشاورزی صادر شد.

صدور مجوز فعالیت برای19واحد تولیدی در کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، بیژن لطفی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری؛ 19 مجوز مشاغل خانگی برای واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی این شهرستان صادر شده است .

لطفی با اعلام اینکه صدور مجوز مشاغل خانگی صرفا انجام فعالیت در محل زندگی  است،  افزود: این مجوزها در زمینه  پرورش گاو شیری، گوساله‌پرواری، پرورش قارچ، زنبور عسل، بسته‌بندی حبوبات، تولید و بسته‌بندی ترشیجات، بره و بزپرواری، بسته‌بندی و فرآوری میوه‌های خشک و گلخانه‌های کوچک روستایی بوده است.

لظفی گفت: دراین راستا؛ 110 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مختص این نوع مجوزها با عاملیت بانک سپه تخصیص یافته که با هماهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی این شهرستان، یازده واحد واجد شرایط جهت اخذ تسهیلات به بانک عامل  معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی به افرادی که دارای شرایط خاص از جمله بیکار بودن، نداشتن بیمه و سرپرست بودن خانواده تعلق می‌گیرد.

لطفی با بیان اینکه برخی مجوزهای فعالیت مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی باید از سوی دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان تأیید شود، یادآور شد:  مشاغل خانگی می‌تواند در ایجاد اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این امر شود .

مدیر جهادکشاورزی آبیک گفت: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای اشتغالزایی و درآمد در جهان محسوب می‌شود به طوریکه قابلیت انجام این نوع کسب و کار در واحد مسکونی مزایای بسیاری برای شاغلان از جمله ایجاد توازن مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال زنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن یا اجاره ملک تجاری یا کارگاه، هزینه رفت و آمد، به کارگیری اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های اشتغال خانوادگی داشته باشد.

به گفته لطفی؛ از ابتدای سال 1389 تاکنون در سطح این شهرستان؛ مجوز مشاغل خانگی برای 179 واحد تولیدی در بخش کشاورزی صادره شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید