Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهادکشاورزی شهرستان در گفت‌وگو با ایانا اعلام کرد:

افزایش صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مهران، از افزایش صادرات محصولات کشاورزی از مرز این شهرستان با کشور عراق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در نیمه اول امسال میزان صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرک مهران به عراق 75 هزار و 693 تن بوده است.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در ایلام، ارزش محصولات صادر شده را  1600  میلیارد ریال عنوان کرد.

مرادی  با اعلام اینکه: سیب زمینی، خیار، هندوانه، گوجه فرنگی و گلهای زینتی از جمله محصولات صادرشده بوده است،گفت: بیشترین صادرات مربوط به هندوانه وکمترین آنها مربوط به گلهای زینتی است.

او یادآورشد: مرز مهران مهمترین ظرفیت اقتصادی استان ایلام برای صادرات محصولات کشاورزی است و نقش مهمی در توسعه صادرات استان و کشوردارد.

آغاز آمارگیری کندوهای زنبور عسل مهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرسـتان مهران، همچنین از آغاز آمارگیری کندوهای زنبور عسل  در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح آمارگیری ازکلنی‌های زنبورعسل، از 14 مهرماه همزمان با سراسرکشور،در این شهرستان آغازشده و تا 30 مهر ماه ادامه دارد.

مرادی با بیان اینکه درطول زمان آمارگیری، نقل و انتقال کلنی‌های زنبورعسل ممنوع است، افزود: زنبورداران باید با توجه به منطقه استقرار کلنی‌های زنبورعسل خود، به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی مراجعه و مشخصات کلنی‌های خود را ثبت کنند.

مدیرجهادکشاورزی شهرسـتان مهران در ادامه گفت: بر اساس آخرین سرشماری درسال گذشته نه هزار و43 کلنی زنبور عسل در شهرستان مهران وجود دارد که از این تعداد بیش از 86 تن عسل تولید شده است.

مرادی، هدف از این طرح را دستیابی به اطلاعات دقیق تولیدکنندگان عسل، توسعه این صنعت با توجه به پتانسیلهای موجود از نظرآب وهوایی و پیشگیری از بیماریها عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید