Iranian Agriculture News Agency

​معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان خبر داد:

افزایش 270 میلیاردی سرمایه صندوق‌های حمایت از کشاورزی در فارس

معاون اقتصادی جهادکشاورزی فارس، از افزایش 270 میلیارد تومانی سرمایه صندوق‌های حمایت از کشاورزی استان تا سه سال آینده خبر داد.

افزایش 270 میلیاردی سرمایه صندوق‌های حمایت از کشاورزی در فارس

جعفر صبوری‌پور در حاشیه نشست مشترک اعضای هیئت مدیره‌های صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های فارس در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز، گفت: سند توسعه صندوق‌های استان در پایان سال 96 در جلسه شورای کشاورزی استان که به ریاست استاندار فارس و با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به تصویب رسید.

صبوری پور افزود: براساس این سند مقرر شد طی سه سال سرمایه صندوق‌های استان فارس به ۲۷۰ میلیارد تومان برسد، که در این بحث هم ۶ صندوقی که در آن مقطع تشکیل شده بود یعنی صندوقهای استان ، شهرستان نی ریز، ۳ صندوق زنان شهرستان‌های شیراز،مرودشت و استهبان و صندوق منابع طبیعی با حدود  ۴۷ میلیارد تومان سرمایه، قرار شد این صندوق‌ها نیز افزایش سرمایه داشته باشند، به اضافه این‌که در  ۲۹ شهرستان نیز صندوق شهرستانی تشکیل شود.

او اظهار کرد: هدف گذاری سال ۹۷ به عنوان سال اول برنامه،  تشکیل ۱۹ صندوق شهرستانی و افزایش سرمایه صندوقها به رقم ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

معاون اقتصادی جهادکشاورزی فارس اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری با پیگیری موضوع در شهرستان‌های هدف، طرح‌های تاسیس صندوق در 19 شهرستان نوشته و دفاع شد، اقدامات اولیه برای پذیره‌نویسی و تامین سهم بهره‌برداران در تشکیل صندوق ها هم دنبال شد،  خوشبختانه ۶ صندوق شهرستان‌های سپیدان، مهر، فراشنبد، فیروزآباد، جهرم و اقلید با برگزاری مجمع عمومی و موسس در مراحل ثبت صندوق هستند.

او افزود: اقدامات پذیره‌نویسی و تامین سهم بهره‌برداران در 5 صندوق شهرستان‌های دیگر انجام شده، صندوق‌های شیراز، کوار و ارسنجان که تا دو هفته آینده مجمع عمومی موسسین برگزار می‌شود، صندوق‌های بوانات و سرچهان تا پایان آبان ماه تشکیل خواهند شد.

صبوری‌پور اضافه کرد: صندوق‌ها در 5 شهرستان دیگر ممسنی، فسا، داراب، خرم بید ولامرد در مرحله جمع آوری یا پذیره‌نویسی سهام بهره‌برداران هستند که از حدود ۱۷۰ میلیون تا 260 میلیون سهم و بهره بردار را تامین کردند و  منتظر هستیم که ظرف یکی دو ماه  آینده 510 میلیون سهم بهره بردار را تامین کنند تا با کمک‌های شرکت مادر در ارتباط با سهم دولت در تشکیل صندوق‌ها، این صندوق‌ها نیز به مرحله تاسیس شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهرستان‌های قیروکارزین، زرین دشت و لار در مراحل ابتدایی پذیره‌نویسی هستند.

صبوری پور بیان کرد: تامین مالی برای افزایش سرمایه صندوق متناسب با پیشرفت کار درتأسیس صندوق،دنبال شد که از محل  ۳ درصد نفت و گاز،  ۵۴۰ میلیون تومان تعیین ومبادله موافقتنامه هم شده است، ۶۵ درصد آن هم به بعضی از صندوق‌ها تخصیص داده شده است. همچنین از اعتبارات سال 96 نیز 4 میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای افزایش سرمایه به صندوق‌های موجود تخصیص داده شد، که به جهت مشکلی که برای افزایش سرمایه پیش آمد هنوز افزایش سرمایه صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی فارس تاکید کرد: رایزنی لازم جهت تخصیص18  میلیارد تومان به صندوق‌های که تا پایان سال تشکیل می‌شود انجام شده، در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان 500 تا یک میلیارد تومان برای هر صندوق شهرستانی در نظر گرفته شده، که با ثبت صندوق‌ها اعتبارات در اختیارشان قرار می‌گیرد که با ترکیب منابع سرمایه‌گذاران افزایش سرمایه صورت گیرد تا بتوانیم صندوق های فعال تر و توانمندترین در حوزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید