Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

نیازمند بهبود شاخص‌های صادراتی هستیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بر لزوم ارتقاء کیفی در بحث توسعه امنیت غذایی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه دام و طیور افزود: ما نیازمند بهبود شاخصهای صادراتی هستیم.

نیازمند بهبود شاخص‌های صادراتی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در تبریز، زهرا ساعی که در اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، با بیان اینکه  در مجامع بین‌المللی نیز صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی مهر تأیید قرنطینه دامپزشکی معتبر و مورد نیاز است گفت: سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را سلامت و ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره اعلام کرد و استراتژی که سازمان دامپزشکی در این زمینه در پیش خواهد گرفت می‌تواند موجب عملیاتی شدن این راهبرد شده و ضامن تحقق بهداشت و امنیت غذایی باشد.

ساعی اظهار کرد: طبق آمار جهانی هرساله تقریبا 2 میلیون نفر بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند که این خود نشانگر اهمیت موضوع سلامت مواد غذایی است  که در صورت کم‌توجهی به این امر موجب بروز فاجعه انسانی می‌شود.

ساعی با تأکید بر حفظ سرمایه‌های دامی به عنوان  سرمایه‌های ملی کشور بیان کرد: دامپزشکی از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دام و طیور و نیز بیماریهای مشترک بین انسان و دام  موجب ارتقا بهداشت عمومی جامعه  شده است.

به گفته ساعی، طبق آمار اعلامی 49 درصد اجرام بیماری‌زا مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم تلاش دامپزشکی با فاجعه انسانی روبرو خواهیم بود.

ساعی با قدردانی از تلاشهای اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: استقرار آذربایجان شرقی در کریدور شمالغرب کشور و مجاورت با کشورهای همسایه و همچنین مهاجرت پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی موجب سختی کار از نظر بهداشتی و احتمال شیوع بیماریها در این استان است که خوشبختانه با واکسیناسیون به موقع و تشخیص و کنترل به موقع بیماریهای دامی که دامپزشکان در این استان انجام می‌دهند شاهد هستیم که آذربایجان شرقی در این حوزه با کمترین تلفات و حداقل چالش و تهدید روبروست و به اذعان رئیس سازمان دامپزشکی کشور اداره کل دامپزشکی استان  عملکرد موفقی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید