Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از کشاورزی:

امانت‌داری؛ عامل توفیق صندوق‌های توسعه کشاورزی است

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از کشاورزی، گفت: امانت‌داری نقدینگی سهامداران، از وظایف و رسالت سنگینی است که بردوش اعضای هیئت مدیره قرار دارد، تا بتوانیم علاوه بر این‌که سرمایه اجتماعی را بالا ببریم، در مراحل بعد سرمایه مادی و منابع مالی را در جهت توسعه حمایت از بخش کشاورزی تقویت کنیم.

امانت‌داری؛ عامل توفیق صندوق‌های توسعه کشاورزی است

ابوالقاسم شمس در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز، در حاشیه نشست مشترک اعضای هیئت مدیره‌های صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های فارس، با بیان این‌که در این نشست مسئولیت‌ها، وظایف و نقشی که هیئت مدیره در اداره امور صندوقها دارند، بررسی شد، گفت: اعضای هیئت مدیره به عنوان کسانی که امور صندوق را تدوین و تمدید کرده و مدیریت عالی صندوق را برعهده دارند، نقش به سزایی در توفیق و یا عدم توفیق صندوق دارند.

شمس بابیان این‌که اعضای هیئت مدیره باید با انسجام فکری و دیدگاهی، شرایط مطلوب‌تری در جهت همگرایی در جمع و در نهایت توفیق صندوق‌ها ایجاد‌کنند. افزود: مهم‌ترین مسئولیت هیئت مدیره صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی، ارتقاء سطح عمومی اعتماد در بین جامعه بهره‌برداران بوده که این اعتماد سرمایه اجتماعی مهمی است چرا که این صندوق‌ها با مشارکت مالی تولیدکنندگان  و بهره برداران بخش کشاورزی شکل گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان‌کرد: اعضای هیئت مدیره باید برنامه راهبردی مشخصی برای اداره امور صندوق تدوین و طراحی کرده تا بر اساس این برنامه بتواند گامهای اجرایی خود را تعریف کنند و در این نشست در واقع یکی از نکات مطرح شده این بود که شرایط و مقتضیات تدوین یک برنامه خوب برای بخش کشاورزی چیست؟

 

شمس با اشاره به این‌که بخش کشاورزی حاصل جمع مراودات و تشریک مساعی سازمان‌های مختلفی است، افزود: اعضای هیئت مدیره، باید مراودات لازم را بین اجزای مختلفی که در توسعه بخش کشاورزی موثر هستند، برقرار کرده تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کند.

او اظهار کرد: برای توسعه بخش کشاورزی به کمک استانداری، سازمان برنامه، فرمانداری و همه دستگاه هایی که مرتبط با حوزه کشاورزی، نیاز هست بنابراین اعضای هیئت مدیره باید با تعامل و  مراودات لازم از همراهی و کمک و معاضدت دستگاه دیگر برای توفیق صندوق‌‎ها استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید